این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 23 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۰۵-۱۱۹
عنوان فارسی
فهم مبانی روششناسی تصمیمگیری استراتژیک بر مبنای دلالتهای روششناسانۀ قرآن کریم (با نمونۀ سورۀ انفال)
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از این مقاله دستیابی به فهم مبانی روششناسی تصمیمگیری استراتژیک است که بر مبنای دلالتهای روششناسانۀ قرآن کریم و با نمونۀ سورۀ انفال انجام پذیرفته است. روش: این مقاله مبتنی بر سازکار ترکیبی دو روشِ دلالتپژوهی و همچنین منطق دلالت در ادبیات علم اصول است. در این زمینه، برای تحلیل دادهها از تحلیل مضمون و تحلیل محتوا در نرمافزار Atlas.ti بهره برده شده و برخی از دلالتهای مبتنی بر مبانی روششناسی تصمیمگیری استراتژیک فهم و تبیین شدهاند. یافتهها: حاصل این فرایند روشمند استخراج 120 کد اولیه، 16 مضمون پایه، و 4 مضمون سازماندهنده بوده است که در ذیل روششناسی تصمیمگیری استراتژیک قرآنبنیان شکل گرفتهاند. نتیجه: درنهایت، دلالتهای روششناسانۀ تصمیمگیری استراتژیک در ذیل چهار عنوان کلی نظام روششناسی تصمیمگیری استراتژیک، مؤلفههای اثربخش در فراوری روشهای تصمیمگیریهای استراتژیک، مکانیابی شواهد برای فراوری تصمیمگیریهای استراتژیک، و کیفیت و نیکویی تبیین سامان یافتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مبانی پارادایمی،روششناسی،تصمیمگیری استراتژیک،پارادایم قرآنبنیان،روششناسی تصمیمگیری استراتژیک،
عنوان انگلیسی
Understanding the basics of strategic decision-making methodology based on the methodological implications of the Holy Quran (with the example of Surah Anfal)
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose:
The purpose of this article is to understand the basics of strategic decision-making methodology based on the methodological implications of the Holy Quran and with the example of Surah Anfal.
Method:
This article is based on the combined mechanism of two methods of denotation research as well as the logic of denotation in the literature of fundamental science. In this regard,, theme analysis and content analysis were used in Atlas for data analysis. ti software, and some implications based on the fundamentals of strategic decision-making methodology were understood and explained. Findings: The result of this methodical process was the extraction of 120 primary codes,16 basic themes 120 primary codes,16 basic themes, and four organizing themes, which were formed under the Qur'an-based strategic decision-making methodology.
Conclusion:
Finally, the methodological implications of strategic decision-making are organized under the four general headings of strategic decision-making methodology system, effective components in the processing of strategic decision-making methods, location of evidence for strategic decision-making processing, quality and goodness of explanation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مبانی پارادایمی,روششناسی,تصمیمگیری استراتژیک,پارادایم قرآنبنیان,روششناسی تصمیمگیری استراتژیک
نویسندگان مقاله
مرضیه بخشی ریزی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
اسداله کردنائیج |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
احمد آکوچکیان |
مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد)، قم، ایران
سیدحمید خدادادحسینی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_95130_4c342807dd032b50d759472503ac540f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات