این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 27 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۵، شماره ۳، صفحات ۱۵۷-۱۸۲
عنوان فارسی
تفکر نقادانه در روایتهای شخصی و یادداشتهای مدبرانه توسط معلمان زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
اخیرا پرورش جنبه نقادانه آموزش معلمان زبان انگلیسی مساله ای لازم قلمداد می شود. این تحقیق اثرات نگارش رواﯾﺖهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی و نگارش یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی در برانگیختن نگارش ﺗﺄملی دبیران ایرانی زبان انگلیسی را بررسی نمود. شصت نفر (36 زن و 24 مرد) از دبیران ضمن خدمت زبان انگلیسی دوره دبیرستان در ایران بر مبنای شیوه نموﻧﻪگیری در دسترس انتخاب شدند. چارچوب هاتن و اسمیت برای تجزیه و تحلیل محتوایی دادهها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل کمی نشان داد که رواﯾﺖهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی از یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی طولاﻧﻲتر بودند. همچنین، از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین میانگین رتبه تعداد جملهوارههای نوشتار توصیفی و میانگین رتبه تعداد جملهوارههای نوشتار تفکر نقادانه مشخص شده در رواﯾﺖهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی و یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی وجود داشت. ولیکن، از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین میانگین رتبههای جملهوارههای نوع نگارشی تفکر توصیفی و نوع نگارشی تفکر دو گفتاره مشاهده نشد. بهعلاوه، منطق گفتگویی رواﯾﺖهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی و یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی بیشتر توصیفی، کمتر توصیفی ﺗﺄملی، کمتر و کمتر ﺗﺄملی دوگفتاره بود، چه رسد به انتقادی. تجزیه و تحلیل کیفی آشکار ساخت که روایتهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی و یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی دبیران زبان انگلیسی محصول چند صدایی بودند. ﺑﻪرغم عدم تمایل دبیران ایرانی زبان انگلیسی به بیان نظراتشان، نتایج نشان داد که آنها از رهگذر نگارش رواﯾﺖهای ﻣﺒﺘﻨﻲ بر تجربه شخصی دیدگاهی انتقادیتر را اقتباس نمودند تا از طریق نگارش یادداشتهای روزانه ﺗﺄملی. ﺑﻪطور کلی، عرصه آموزش معلمان زبان انگلیسی در ایران نیازمند نوسازی تفکر برای برانگیختن آموزش نقادانه زبان انگلیسی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Critical Thinking in Personal Narrative and Reflective Journal Writings by In-service EFL Teachers in Iran: Assessment of Reflective Writing
چکیده انگلیسی مقاله
Recently, there is a need for fostering the critical reflective side of L2 teacher education. This study investigated the implications of personal narrative (PN) and reflective journal (RJ) writing for Iranian EFL teachers’ reflective writing. Sixty (36 women and 24 men) in-service secondary school EFL teachers were selected based on the convenience sampling from Iran. L2 teachers equally divided into PN and RJ writing groups were provided with particular short stories. L2 teachers in the PN writing group engendered PN writings in response to themes of stories; however, L2 teachers in the RJ writing group had to write their reflections on stories in RJ writings. Hatton and Smith’s (1995) framework was used for the content analysis of data. The quantitative analysis indicated that PN writings were lengthier than RJ writings. Also, there was a statistically significant difference between mean ranks of descriptive and critical reflection writing types signified in PN and RJ writings. However, no statistically significant difference was observed between mean ranks of descriptive reflection and dialogic reflection writing types. Moreover, PN and RJ writings were more descriptive, less descriptive reflective, less and less dialogic reflective, and still less critical reflective. The qualitative analysis revealed that EFL teachers’ PN and RJ writings enjoyed dialogicity. Despite their unwillingness to express voice, findings indicated that Iranian English teachers adopted a more critical perspective through generating PN writings than via engendering RJ writings. In general, the English language teacher education domain in Iran needs a thinking renewal to foster critical L2 teaching.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیه صباح |
department of english language, science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
مژگان رشتچی |
islamic azad university, north tehran branch, tehran, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات