این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 28 آبان 1404
Journal of Teaching Language Skills
، جلد ۳۵، شماره ۳، صفحات ۹۱-۱۱۸
عنوان فارسی
باورهای انگیزشی، خودتنظیمی و عملکرد شنیداری زبانآموزان ایرانی: تحلیل مسیر
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر مدلی فرضی بر مبنای نظریه اجتماعی- شناختی در یادگیری و مدل ارزش- انتظار انگیزش ارایه داده است تا تأثیر باورهای انگیزشی (خودکارامدی شنیداری، سه نوع جهتگیری هدفی و ارزش تکلیف) بر خودتنظیمی زبانآموزان ایرانی و نیز تاثیر هر یک از این متغیرها بر عملکرد زبانآموزان در درک مطلب شنیداری را مورد بررسی قرار دهد. تجزیه و تحلیل از روش تحلیل مسیر از نوع مدلیابی ساختاری انجام شد. نتایج تاثیر مثبت و معنادار و مستقیم خودکارامدی و خودتنظیمی بر عملکرد زبانآموزان در درک مطلب شنیداری و نیز تاثیر ارزش تکلیف بر خودتنظیمی زبانآموزان را نشان داد. از سه نوع جهتگیری هدفی مورد مطالعه، جهتگیری تبحری و عملکرد- اجتنابی تأثیر مستقیم و معناداری را بر خودتنظیمی زبانآموزان نشان داد. این در حالیست که جهتگیری عملکرد-رویکردی قادر به پیشبینی مستقیم خودتنظیمی نبود. بر خلاف انتظار، هیچ کدام از جهتگیریهای هدفی نتوانستند به طور مستقیم عملکرد شنیداری زبانآموزان را پیشبینی نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Motivational Beliefs, Self-Regulation and EFL Listening Achievement: A Path Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Informed by the expectancy-value and social cognitive theories of learning, the present study proposed a path model to investigate the impact of motivational beliefs as defined by listening self-efficacy, three types of goal orientations, and task value on self-regulation of Iranian EFL learners, in addition to the unique contribution of each to the variability in the listening comprehension score. Results of path analysis revealed significant positive effect of listening self-efficacy and self-regulation on students’ listening comprehension and task value on self-regulation. Unlike performance approach goals, mastery and performance avoidance goals demonstrated a significant impact on participants’ self-regulation but no significant direct effect of any goals on listening achievement was detected.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عالیه نصراللهی موزیرجی | nasrollahi mouziraji
department of english, science and research branch, islamic azad university, teharn, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
پرویز بیرجندی |
department of english, science and research branch, islamic azad university, teharn, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات