این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۵، شماره ۳، صفحات ۴۱-۶۴

عنوان فارسی ظهور تناقضات مختلف در آموزش زبان انگلیسی در مدارس متوسطه اول تحت برنامه درسی جدید (CLT)
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر با استفاده از مدل سیستم فعالیت انسانی انگستروم (1999٫1987) به عنوان چارچوب نظری، اصلاحات برنامه درسی جدید زبان انگلیسی را که بر اساس روش ارتباط‌محور می‌باشد، مورد بررسی قرار می‌دهد. نظریه فعالیت با قبول این اصل که فعالیت انسانی هدفمند و باواسطه (بوسیله ابزار) می‌باشد، امکان نشان دادن روابط پویا و پیچیده بین عوامل مختلف فردی، اجتماعی و سازمانی را میسر می‌سازد. این امر از طریق آشکار نمودن تعارضات متعددی که معلمان ممکن است موقع پیاده‌سازی روش جدید با آن مواجه شوند، صورت می‌پذیرد. علاوه بر 23 معلم زبان که شرکت‌کنندگان اصلی این پژوهش بودند، سه گروه دیگر که شامل 17 مدرس ضمن خدمت، 23 دانش‌آموزان و20 والدین بودند نیز در این تحقیق شرکت نمودند. مصاحبه‌ی فردی و گروهی، مشاهده کلاسهای درسی و اسناد مربوط به برنامه‌ی درسی جدید به عنوان ابزارهای جمع‌آوری داده مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد علی‌رغم نظر مثبت و مساعدی که معلمان زبان به برنامه‌ی جدید زبان انگلیسی داشتند، قادر نبودند که روش جدید را با موفقیت کامل پیاده کنند به این دلیل که آنها نتوانستند تعارضات و تنش‌های بوجود آمده را با موفقیت حل نمایند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Emergence of Various Contradictions in Iranian High School English Education under the New CLT-Based Curriculum
چکیده انگلیسی مقاله Recent research has indicated that the adoption of CLT in an EFL contexts will create certain challenges. Using Engeström’s (1999) human activity system model, the present study investigated the implementation of CLT-based curriculum which was initiated in 2013 in Iranian public schools. Four groups of participants including 23 language teachers, 17 teacher directors, 23 students, and 20 parents took part in the study. Semi-structured interviews, observation of participating teachers’ classes, and analysis of relevant documents were used as data collection tools. Grounded theory analysis of the data revealed three main categories explaining the difficulty of CLT implementation in an EFL context like Iran. From an activity theory perspective, these categories indicated that the four layers of contradictions emerged in Iranian English Education as the activity system. The results suggest that not only language teachers as the subjects of the current activity system, but also other components of the activity system, and even other activity systems like teachers’ colleges and in-service programs need to work in tandem in order to overcome the challenges of implementation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله activity system, CLT-based curriculum, grounded theory

نویسندگان مقاله الیاس برآبادی |
university of bojnord
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بجنورد (University of bojnord)

سید آیت الله رزمجو | seyyed ayatolla
pprofessor in tefl, shiraz university, shiraz, iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات