این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 4 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۸۴-۱۱۹
عنوان فارسی
مطالعه تطبیقی مأموریتها، چشماندازها، ویژگیهای کلی و نحوه پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی از دور کشورهای منتخب آسیایی
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف این پژوهش، شناسایی و مقایسه شباهتها و تفاوتهای دانشگاههای متولی آموزش از دور کشورهای شرق آسیا با دانشگاه پیام نور در زمینه (مأموریتها، چشماندازها، ویژگیهای کلی و نحوه پذیرش دانشجو) است. پژوهش حاضر مطالعهای اسنادی است که به روش تطبیقی-تحلیلی انجام شد. جامعه آماری همه دانشگاههای آموزش از دور کشورهای "ژاپن، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و ایران" است. از میان دانشگاههای این کشورها، دانشگاه باز ژاپن، دانشگاه باز چین، دانشگاه ایندیرا گاندی هند، دانشگاه علامه الاقبال پاکستان، دانشگاه ترباکا اندونزی و دانشگاه پیام نور به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز پژوهش با مطالعه اسناد و مدارک و وبسایت رسمی دانشگاهها جمعآوری شد. نتایج نشان داد، دانشگاههای مورد مطالعه با ابتکار عمل خود تفاوتهای اساسی در نظام آموزشی خود ایجاد کردهاند و استفاده از تجربههای موفق این کشورها و بومیسازی آن در کشور ما میتواند سبب پیشرفت و کیفیت بهتر نظام آموزش از دور شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Comparative study of the missions, prospects, general features, and method of student admission in the system of higher education in the selective Asian countries
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The main aim of this study is to identify and compare similarities and differences of universities in the East Asian countries offering distance learning with Payame Noor University in terms of missions, prospects, general features and method of student admission. The present research is a documentary study conducted by a comparative-analytic method. Statistical population for the study included all of the universities in Japan, China, India, Pakistan, Indonesia, and Iran. Among them, The Open University of Japan, The Open University of China, Indira Gandhi national Open University of India, Allama Iqbal Open University of Pakistan, Terbuka University of Indonesia, and Payame Noor University were selected by a purposeful sampling. Data required for the research were collected by study of documents and formal websites of the universities. Results indicated that the universities under study made fundamental changes in their educational systems by their own initiatives. Thus using their successful experiences and localizing them in our country could lead to development and better quality of distance learning in our country.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرجان معصومی فرد | masoomi fard
استادیار دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_23694_12f19eb0db88fdba59e5d731d0854e90.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-316372.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات