این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 4 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۶۶-۸۳
عنوان فارسی
اولویتبندی عوامل مؤثر بر انتخاب استاد راهنما و همکار پژوهشی با فرایند تحلیل سلسلهمراتبی فازی
چکیده فارسی مقاله
چکیده: پژوهش حاضر با هدف بهکارگیری روش تحلیل سلسلهمراتبی فازی در اولویتبندی عوامل مؤثر بر انتخاب متخصصان دانشگاهی برای انتخاب همکار پژوهشی و انتخاب استاد راهنما بر اساس رزومه استادان انجام شد تا نشان دهد که چگونه و بر اساس چه معیارهایی، یک فرد خبره دانشگاهی با تخصص مورد نیاز کاربر شناسایی میشود. با بررسی آییننامه ارتقاء اعضای هیئت علمی و انتخاب استاد نمونه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با توجه به نظرات استادان، معیارهای مؤثر شناسایی شد. سپس بهمنظور رتبهبندی آنها، درخت سلسلهمراتبی تشکیل داده شد و بر اساس آن، پرسشنامه AHPشامل 10 مقایسه زوجی طراحی شد و در اختیار خبرگان عضو هیئت علمی دانشگاه قرار گرفت. پس از مشخص شدن وزنهای هر یک از معیارها و بر اساس نتایج به دست آمده، مشخص شد که فعالیتهای پژوهشی و فعالیتهای آموزشی در انتخاب استاد راهنما و همکار پژوهشی به ترتیب از اولویت بیشتری برخوردارند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritizing Effective Factors for Selecting Research Cooperator and Supervisor Using Fuzzy Analytic Hierarchy Process
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The present paper examines a fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) for Prioritize the factors affecting the choice of academic experts to select a research cooperator and a professor as a supervisor of thesis from the perspective of students. The main question is that with what criteria a cooperator or supervisor is selected for academic research or thesis. Some effective criteria determined by using the expert ideas in a analyzing the faculty members' promotion regulations and top supervisors or professors election regulations of ministry of science and technology. To rank determined criteria, hierarchy tree composed. Based on the hierarchy tree, AHP questionnaire designed and then distributed among faculty experts. This study show that research and training activities of teachers are respectively in first ranks for the both of choices.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جلال رضایی نور |
مدیر گروه مهندسی صنایع مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
زهرا روزبهانی |
دانشجوی دکتری مهندسی کامپیوتر، دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
خیراله رهسپارفرد | رهسپارفرد
استادیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
مریم سلیمانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_23693_6f05e0340dd41e4865826e498a2fda5c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-316371.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات