این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 2 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۳۹-۴۹
عنوان فارسی
ارزیابی و رتبه بندی رسانههای ورزشی از زوایه دید دانشجویان بر اساس روشهای تصمیم گیری چند شاخصه
چکیده فارسی مقاله
چکیده رسانههای ورزشی نقش مهمی را در توسعه، آموزش و فرهنگ سازی کشور ایفا میکنند. بنابراین ارزیابی رسانههای ورزشی میتواند به تدوین و ترویج استاندارهای رسانههای ورزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها کمک نماید. از این رو در این مطالعه تلاش میشود ابتدا شاخصهایی که در فرآیند ارزیابی رسانههای ورزشی نقش دارند شناسایی شود و سپس به ارزیابی و اولویت بندی رسانههای ورزشی مختلف پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی میباشد. برای انجام پژوهش از روشهای تحلیل عاملی تاییدی و تصمیم گیری چند شاخصه و نرم افزارهای SPSS، Expert Choice، و ٍExcel استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کلانشهر تهران میباشند. نتایج پژوهش نشان میدهد که از میان معیارهای پژوهش هشت معیار به وسیله تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفته شد که بر اساس نتایج فرآیند تحلیل سلسله مراتبی صحت اطلاعات و توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی بیشترین وزن را کسب کردهاند. همچنین از میان گزینههای پژوهش نیز بر اساس نظر دانشجویان وب سایتهای ورزشی و شبکههای ورزشی تلویزیون به ترتیب بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessing and ranking the sports media from the point of view of students on the basis of multi-criteria decision-making methods
چکیده انگلیسی مقاله
AbstractSports media plays an important role in the development, education and culture of the country. The evaluation of the sports media can help to develop and promote sports media standards and identify strengths and weaknesses them. Therefore, in this paper we will attempt to identify the various criteria that has role in the process of evaluating sports media and then evaluate and prioritize the various sports media. Research method is Practical and descriptive. To conduct this study, confirmatory factor analysis and multi-criteria decision making methods along with the SPSS, Expert Choice, and Excel is used. The study population is students of Tehran Metropolis. The results show that eight criteria from among of research criteria approved by factor analysis. Based on Analytical Hierarchy Process the Information accuracy and cultural issues and values have gained the most weight. Among of the research alternatives also sports websites and TV sports network dedicated to the highest rank.Keywords: sports media, Assessing, Factor Analysis, multi-criteria decision-making, AHP, Topsis.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد ثابت مطلق | sabet motlagh
دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مجتبی آقایی |
دانشجوی دکتری مدیریت
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3251_513.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-316153.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات