این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 2 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۱۱-۲۰
عنوان فارسی
بررسی برند ستارگان ورزشی در برنامههای تبلیغاتی
چکیده فارسی مقاله
امروزه استفاده از ستارگان ورزشی در بازاریابی و تبلیغات کالاها در بسیاری از برنامههای بازاریابی باشگاهها قرار گرفته است. ستارگان ورزشی بعنوان گروههای مرجع با توجه به قابلیتهای ویژه و منحصر بفرد خود میتوانند باعث ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از محصولی خاص گردند. هدف از این پژوهش بررسی عواملی است که در تبلیغات برند ورزشکار مؤثر هستند. جامعه آماری شامل کلیه متخصصان و نخبگانی بود که در زمینه برند فعالیت داشتند. بدین منظور با استفاده از نمونه گیری گلولهبرفی تعداد 200 افراد در این مطالعه شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه مشتمل بر 33 سوال و دارای ده خرده مقیاس بود. از آمار توصیفی (درصد فراوانی، میانگین و جداول فراوانی) و آمار استنباطی (آلفای کرونباخ، تحلیل عاملی و آزمون فریدمدن) برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها نشان داد که تخصص ورزشی ورزشکار بیشترین میزان اهمیت و الگوی نقش کم اهمیتترین را در برند ورزشکاران داشت. سایر ابعاد به ترتیب شامل: سبک رقابت، منش ورزشی، رقابت جویی، جذابیت فیزیکی، سمبل، تناسب اندام، سبک زندگی و الگوی نقش بود. بنابراین بازاریابان و مدیران ورزشی میتوانند از ورزشکاران متخصص در جهت ساخت برند ورزشکار و موفقیت تبلیغات بهره جویند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل عاملی، ورزشکار، برند،
عنوان انگلیسی
Identify of sport’s stars brand in the Advertising show
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, using of sports stars in marketing and advertising of goods is located in strategic marketing programs in many clubs in the world. Sports stars as reference groups according to their specific and unique capabilities could encourage consumers to use the product to be produced. The aim of this study was to investigative the factors of the brand athletic which are effective. The study population included all experts and elite sport management. For this purpose, using snowball sampling 200 individuals participated in this study. Questionnaire was used for research, have ten subscales. Descriptive (frequency, mean and frequency tables) and inferential statistics (Cronbach's alpha, factor analysis and Frydmdn test) were used to analyze the data. The findings showed that exercise expertise is the most important factors in athletes. Other dimensions were as competitive style, sporting character, competitiveness, physical attractiveness, symbols, fitness, and lifestyle and role models .So marketers and brand managers to develop specialist athletes playing sports can benefit athletes and the success of advertising.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Factor Analysis, Athletic, Brand
نویسندگان مقاله
حسین عیدی |
استادیار دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
اکرم قبادی یگانه | ghobadi yeganeh
مربی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
فرهاد نظری |
دانشجو دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_3249_513.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-316150.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات