فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۵۷۱-۵۹۰

عنوان فارسی ارزیابی اثربخشی آموزش‌های دانشگاهی با تاکید بر مهارتهای ورود به جامعه
چکیده فارسی مقاله هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش‌های دانشگاهی با تاکید بر مهارت‌های ورود به جامعه انجام شده است. روش: طرح پژوهش از نوع طرح توصیفی -تحلیلی است و گروه نمونه 200 نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی ایلام؛ در سال تحصیلی (1400-1401) که به روش سهمیه‌ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شاخص‌های ارزیابی «کرک پاتریک» در سطح یک بود. یافته ها: نتایج با استفاده از روش تحلیل عاملی و روایی همگرا و واگرا نشان دادند که ضریب معناداری تاثیر آموزش‌های دانشگاهی بر مهارت‌های تخصصی (0.95) بر مهارت‌های فنی (0.96) بر مهارت‌های عمومی (0.96) و بر مهارت‌های فردی (0.94) است. نتیجه گیری: بنابراین با توجه به تاثیر آموزش‌های دانشگاهی بر مهارت‌های ورود به جامعه براساس ارزیابی دانشجویان، آموزش‌های دانشگاهی با ارایه آموزش‌های لازم منطبق با هرکدام از مهارت‌های مورد نیاز ورود به جامعه برای دانشجویان، بر آمادگی آنها برای ورود به جامعه تاثیر معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی، اثر بخشی، آموزش‌های دانشگاهی، مهارت‌های ورود به جامعه،

عنوان انگلیسی ارزیابی اثربخشی آموزش‌های دانشگاهی با تاکید بر مهارتهای ورود به جامعه
چکیده انگلیسی مقاله هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش‌های دانشگاهی با تاکید بر مهارت‌های ورود به جامعه انجام شده است. روش: طرح پژوهش از نوع طرح توصیفی -تحلیلی است و گروه نمونه 200 نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی ایلام؛ در سال تحصیلی (1400-1401) که به روش سهمیه‌ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شاخص‌های ارزیابی «کرک پاتریک» در سطح یک بود. یافته ها: نتایج با استفاده از روش تحلیل عاملی و روایی همگرا و واگرا نشان دادند که ضریب معناداری تاثیر آموزش‌های دانشگاهی بر مهارت‌های تخصصی (0.95) بر مهارت‌های فنی (0.96) بر مهارت‌های عمومی (0.96) و بر مهارت‌های فردی (0.94) است. نتیجه گیری: بنابراین با توجه به تاثیر آموزش‌های دانشگاهی بر مهارت‌های ورود به جامعه براساس ارزیابی دانشجویان، آموزش‌های دانشگاهی با ارایه آموزش‌های لازم منطبق با هرکدام از مهارت‌های مورد نیاز ورود به جامعه برای دانشجویان، بر آمادگی آنها برای ورود به جامعه تاثیر معناداری دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزیابی, اثر بخشی, آموزش‌های دانشگاهی, مهارت‌های ورود به جامعه

نویسندگان مقاله زینب طولابی |
دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام.


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_924_408ed25d8c1211e3cedd18ea28ae81e9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات