این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 17 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۷، شماره ۶۵، صفحات ۱۰۳-۱۱۶
عنوان فارسی
ادراک دانشجویان از کیفیت محیط و جو یاددهی- یادگیری در پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان فارس
چکیده فارسی مقاله
هدف:
این پژوهش با هدف بررسی ادراک دانشجویان پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان فارس از کیفیت محیط و جو یاددهی-یادگیری انجام گردید.
روش پژوهش:
در این پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد
.
جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان فارس (گروه آموزش ابتدایی) به تعداد 477 نفر بود که یک نمونه 245 نفری به روش نمونهگیری طبقهای از بین آنها انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده برای گردآوری دادههاپرسشنامه راف و همکاران بود که روایی محتوایی پرسشنامه توسط متخصصان تأیید شد. ضریب آلفای کرونباخ، 90/0 بدست آمد که بیانگر پایایی پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی( میانگین، انحراف استاندارد) ، آزمونt تک نمونه ای و آزمون خیدو استفاده گردید.
یافتهها:
یافته های پژوهش نشان داد که، میانگین ادراک دانشجویان در خصوص جوّ آموزشی و شرایط اجتماعی آموزش، کمتر از حد متوسط و در مورد ادراک از کیفیت یادگیری، ارزشیابی از مدرسان و توانایی علمی خود بیشتر از حد متوسط بود.
نتیجهگیری:
دانشگاه فرهنگیان بایستی برای ایجاد تصویر مطلوبتری از خود تلاش نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت،آموزش،یادگیری،ادراک،
عنوان انگلیسی
Students' Perception of the Quality of the Learning Environment and Climate in the Shahid Rajaei Campus, Farhangian University, Fars Province
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
This research was conducted with the aim of investigating the students' perception of the quality of the learning environment and climate in the shahid Rajaei Campus of Farhangian University.
Methods:
In this study, descriptive-survey method was used. The statistical population was 477 students of Shahid Rajaei campus (Department of elementary education), A sample of 245 was selected by stratified random sampling. The instrument used to collect data was the Roff et al questionnaire, The content validity of the questionnaire was confirmed by experts, Cronbach's alpha coefficient was 0.90, which indicates the reliability of the questionnaire. Descriptive statistics (mean, standard deviation), t and chi-square were used to analyze the datas.
Results:
The findings of the research showed that the perception average of the students of the educational climate and social conditions of education was lower than the average, and their perception of the quality of learning, teachers' evaluation and their academic ability was higher than the average.
Conclusion:
Farhangian University, should strive to create a better image of the university.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت,آموزش,یادگیری,ادراک
نویسندگان مقاله
امین باقری کراچی |
استادیار، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
جابر اکبری |
مربی، گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
محمد آبدونی |
کارشناسی ارشد، گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_713278_3e20a53587280ce50a75f7b266445993.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات