تحقیقات موتور، جلد ۴۲، شماره ۴۲، صفحات ۲۳-۳۲

عنوان فارسی بررسی تاثیر بیودیزل و سیستم EGR بر آلاینده های خروجی از موتور دیزل
چکیده فارسی مقاله آلاینده های خودرو یکی از عوامل اصلی آسیب های زیست محیطی است. موتورهای خودرو تولید کننده ی دی اکسید کربن (CO2)، هیدروکربن (HC)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و بسیاری دیگر از مواد مضر هستند. یک بررسی با استفاده از موتور اشتعال تراکمی راه اندازی شده با نسبت های مختلف دیزل و بیودیزل به همراه نرخ مختلف EGR انجام شد. تاثیر نسبت های مختلف مخلوط سوختی و نرخ EGR بر مشخصات آلاینده هایی مثل هیدروکربن های نسوخته (UHC)، اکسید نیتریک (NO)، دی اکسید کربن (CO2) و اکسیژن (O2) مورد بررسی قرار گرفتند. نسبت هم ارزی هوا و سوخت (λ)، دمای روغن و دمای گاز ورودی نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که نسبت های مختلف مخلوط دیزل و بیودیزل انتشار HC را نسبت به سوخت دیزل کاهش می دهد. افزودن بیودیزل می تواند در مقایسه با سوخت دیزل تولید NO، CO2 و O2 دهد. EGR به همراه مخلوط سوخت دیزل و بیودیزل می تواند انتشار NO را در یک موتور اشتعال تراکمی کاهش دهد. همچنین نتایج نشان می دهد که مصرف سوخت و نسبت هم ارزی سوخت و هوا برای 20٪ بیودیزل با 20٪ EGR به ترتیب به اندازه ی 19.2٪ و 72.9٪ در مقایسه با سوخت دیزل بدون EGR ، کاهش یافته است. همچنین مشاهده شد که دمای گاز ورودی و درجه حرارت روغن نیز برای 20٪ بیودیزل با 20٪ EGR به ترتیب 87.5٪ و 6.2٪، در مقایسه با سوخت دیزل بدون EGR افزایش داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluate the effect of biodiesel and EGR system on diesel engine emissions
چکیده انگلیسی مقاله Vehicle Emission is one of the main causes of environmental damage. Vehicle engines produce carbon dioxide (CO2), hydrocarbon (HC), Nitrogen oxides (NOx) and many other harmful substances. An investigation was conducted using a compression-ignition engine fuelled with different ratios of blends of diesel and biodiesel at different EGR rates. The effects of different ratios of fuel blends and EGR rate on the emission characteristics (unburned hydrocarbon (HC), nitric oxide (NO), carbon dioxide (CO2) and oxygen (O2) were examined. The air-fuel equivalence ratio (λ), oil temperature and intake gas temperature were also analyzed. Results show that the different ratios of blends of diesel and biodiesel decrease HC emissions compared to those of the diesel fuel. The addition of biodiesel can increase NO, CO2 and O2 emissions compared with that of the diesel. EGR can reduce NO emissions in a compression-ignition engine fueled with diesel and biodiesel blends. The results also indicate that fuel consumption and air-fuel equivalence ratio were decreased by 19.2% and 72.9%, respectively, for 20% biodiesel blend with 20% EGR compared to diesel fuel without EGR. Intake gas temperature and oil temperature were also observed to increase by 87.5% and 6.2%, respectively, for 20% biodiesel blend with 20% EGR compared to diesel fuel without EGR.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پرویز سلطانی | parviz soltani
iran
ایران

حسین حاجی آقا علیزاده | hossien haji agha alizadeh
iran
ایران

حسن پوروثوقی گرگری | hassan poorvousooghi gargari
iran
ایران

حمیده فریدی | hamideh faridi
iran
ایران


نشانی اینترنتی http://engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-11-551-2&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/711/article-711-314126.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده موتور و محیط زیست
نوع مقاله منتشر شده مطالعه پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات