این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 21 آبان 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۹، شماره ۱، صفحات ۲۰۲-۲۱۱
عنوان فارسی
اثر شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انگاره های اخلاقی( اعتماد و وفاداری) در حوزه خدمات آموزشی
چکیده فارسی مقاله
زمینه:
اکنون که حجم عظیمی از گردش اطلاعات، مبادلاتعلمی-آموزشی و تعاملهای انسانی در بستر شبکههای اجتماعی انجام می گیرد، انگارههای اخلاقی می تواند یکی از مهمترین دغدغه های فعالیت در این فضای نوین باشد. هدف تحقیق بررسی اثر شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انگاره های اخلاقی در حوزه خدمات آموزشی می باشد.
روش
: پژوهش حاضر کاربردی و در زمره پژوهشهای آمیخته قرار میگیرد. در بخش کیفی
جامعه آماری پژوهش شامل اساتید و خبرگان در رشتههای بازاریابی و متخصص در حوزه شبکههای اجتماعی بود که
بر اساس تکنیک گلوله برفی تا رسیدن به اشباع 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و تحلیل با استفاده از روش کدگذاری سه گانه انجام شد. بخش کمی
بهمنظور تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها شکل گرفت و روش آن توصیفی
–
همبستگی بود. جامعه آماری فعالین حوزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بودند که به شیوه تصادفی در دسترس نمونه 384 نفره انتخاب شد. ابزار پرسشنامه محقق ساخته بود و برای تحلیل داده ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد.
یافته ها:
نتایج بخش کیفی پژوهش حاکی وجود 202 کد باز بود که در 29 کد محوری طبقه بندی شد بود.
نتایج بخش کمی پژوهش نشان داد که شرایط علی پژوهش بر برند آموزشی در مخاطبان(599/0) برند شخصی بر راهبردهای پژوهش در مخاطبان(241/0) عوامل مداخلهای پژوهش بر راهبردهای پژوهش درمخاطبان(729/0) عوامل زمینهای پژوهش بر راهبردهای پژوهش در مخاطبان(331/0) راهبردهای پژوهش بر پیامدهای پژوهش در مخاطبان(627/0) پیامدهای پژوهش بر نگرش مخاطبان(783/0) اثر معناداری دارد
.
نتیجهگیری:
شبکه های مجازی میبایست در ارایه خدمات آموزشی بکوشند تصویر مطلوب و اخلاقی خود را در ذهن مخاطب شکل دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکه های اجتماعی، انگاره های اخلاقی، خدمات آموزشی، گردش اطلاعات
عنوان انگلیسی
The Effect of Social Networks on the Formation of Moral Concepts (Trust and Loyalty) in the Field of Educational Services
چکیده انگلیسی مقاله
Background:
Now that a huge amount of information circulation, scientific and educational exchanges and human interactions are carried out in the framework of social networks, ethical concepts can be one of the most important concerns of activity in this new environment. The purpose of the research is to investigate the effect of social networks on the formation of moral ideas in the field of educational services.
Method
: The current research is applied and is included in mixed research. In the qualitative part, the statistical population of the research included professors and experts in marketing fields and experts in the field of social networks, who were selected as samples based on the snowball technique until saturation was reached. The interview tool was semi-structured and the analysis was done using the triple coding method. The quantitative part was formed in order to analyze the data and test the hypotheses, and its method was descriptive-correlation. The statistical population was marketing activists in social networks, which was randomly selected from the available sample of 384 people. The questionnaire tool was made by the researcher and the structural equation modeling method was used to analyze the data.
Results
: The results of the qualitative part of the research indicated the existence of 202 open codes, which were classified into 29 core codes. The results of the quantitative part of the research showed that the causal conditions of the research on the educational brand in the audience (0.599), the personal brand on the research strategies in the audience (0.241), the intervening factors of the research on the research strategies in the audience (0.729), the contextual factors of the research on the strategies Research in the audience (0.331), research strategies have a significant effect on the outcomes of the research in the audience (0.627), the outcomes of the research on the attitude of the audience(0.783).
Conclusion
: In providing educational services, virtual networks should try to form a favorable and ethical image in the mind of the audience.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Social networks, Moral concepts, Educational services, Information circulation
نویسندگان مقاله
مرتضی افشاری | M Afshari
1. Dept. of Business Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
1. گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
پیام پاسلاری | P Paslari
2. Dept. of Business Management, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran.
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
سعید مرادپور | S Moradpour
2. Dept. of Business Management, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2920-2&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات