این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 22 آبان 1404
اخلاق در علوم و فناوری
، جلد ۱۹، شماره ۱، صفحات ۱۵۷-۱۶۵
عنوان فارسی
الگوی اخلاق مدارانه پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزشآفرینی مشترک با تأکید بر نوآوری در حوزه صنعت
چکیده فارسی مقاله
زمینه:
مفهوم ارزشآفرینی مشترک مشتری متأثر از بعضی متغیرهای اثرگذار بر بعضی دیگر است که در این پژوهش تلاش شده با رویکرد تئوری داده بنیاد اقدام به طراحی الگوی اخلاقمدارانه
پیشایندها و پیامدهای رفتارهای ارزشآفرینی مشترک در صنعت تایر گردد.
روش:
روش تحقیق به صورت اکتشافی و تحلیل دادهها به صورت کیفی انجام شد. جامعه تحقیق خبرگان صنعت تایر شامل: نمایندگیهای فروش تایر، مدیران بازاریابی
تولیدکنندگان تایر و مهندسان تولید تایر بود
که تعداد بیستویک نفر به عنوان نمونه بااستفاده از روش گروههای ناهمگن انتخاب شدند. ابزار مصاحبه بود و داده ها با کدگذاری چندمرحلهای تحلیل شدند.
یافته ها:
یافتههای حاصل از مصاحبه و استخراج معانی نشان
داده است که ارزشآفرینی مشترک مشتری در صنعت تایر کشور بر بسترهای رفتارهای مشارکتی مشتریان و رفتارهای شهروندی مشتریان شکل
میگیرد که محرکهای آن نوآوری در محصولات و رعایت اصول اخلاقی در خدمات پس از فروش و درگیری مشتری و پیامدهای آن ارزش درک شده مشتری و تمایلات رفتاری است. این نتایج علاوه بر کدگذاری از طریق تحلیل قدرت نفوذ و وابستگی با مدل تحلیل ساختاری حمایت شده است. اعتبار کدگذاریها با توافق دو کدگذار و روایی آن بر اساس بازخورد مشارکتکنندگان پشتیبانی شده است.
نتیجه
گیری
: تولیدکنندگان صنعت تایر میتوانند با پیش گرفتن اصول و تعهدات اخلاقی و حرفهای با تمرکز و برنامهریزی بر نوآوری و درگیری مشتری بستر را برای ارزشآفرینی مشترک فراهم نموده و در جهت جذب و حفظ مشتریان اقدام نمایند
.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی اخلاق مدارانه، رفتارهای ارزشآفرینی مشترک ، نوآوری در محصولات، ارزش درک شده مشتری، تمایلات رفتاری
عنوان انگلیسی
Designing an Ethical Model of Antecedents and Consequences of Joint Value Creation Behaviors with an Emphasis on Innovation in the Field of Industry
چکیده انگلیسی مقاله
Background:
The concept of customer joint value creation is affected by some variables influencing others, and in this research, an attempt was made to design an ethical model of the antecedents and consequences of joint value creation behaviors in the tire industry with the foundational data theory approach.
Method
: The research method was exploratory and data analysis was done qualitatively. The research community of tire industry experts included: tire sales representatives, marketing managers of tire manufacturers and tire production engineers, twenty-one people were selected as a sample using the method of heterogeneous groups. The tool was interview and the data was analyzed by multi-step coding.
Results
: The findings from interviews and extracting meanings have shown that joint customer value creation in the country's tire industry is formed on the basis of customer cooperative behaviors and customer citizenship behaviors, which are driven by innovation in products and compliance with ethical principles in after-sales services and customer involvement and its consequences are the customer's perceived value and behavioral tendencies. In addition to coding, these results are supported by analysis of influence and dependence with structural analysis model. The validity of the codings is supported by the agreement of two coders and its validity based on the feedback of the participants.
Conclusion
: Tire industry producers can provide a platform for joint value creation by taking ethical and professional principles and obligations, focusing and planning on innovation and customer engagement, and act to attract and retain customers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethical model, Shared value creation behaviors, Innovation in products, Customer&apos,s perceived value, Behavioral tendencies
نویسندگان مقاله
سارا تقی گنجی | S Taghiganji
1. Ph.D. Student, Dept. of Business Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
1. دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
حمیدرضا سعیدنیا | H Saeednia
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
زهرا علی پور درویشی | Z Alipour Darvishi
2. Dept. of Business Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شادان وهاب زاده | S Vahabzadeh
2. Dept. of Business Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2. گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2870-4&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات