مدیریت فرهنگی، جلد ۵، شماره ۳ (پیاپی ۱۳)، صفحات ۱۰۶-۱۱۵

عنوان فارسی تبیین مهارت‌های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
چکیده فارسی مقاله مقدمه و هدف پژوهش: حسابداری رشته‌ای علمی است که اطلاعات اقتصادی را برای تصمیم گیری جهت استفاده بهتر از منابع اقتصادی فراهم می‌کند؛ لذا از دانشجویان حسابداری انتظار می‌رود نیاز به یادگیری موثر مباحث حسابداری را احساس نموده و در راه ارتقاء این رشته تحصیلی گام نهند. هدف این پژوهش سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مطالعه متون تخصصی خود می‌باشد.
روش پژوهش: در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه کالیفرنیای ب مهارت‌های شناختی تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری به روش تصادفی مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌ها: نتایج این تحقیق نشان‌دهنده آنست که دانشجویان بطورکلی از مهارت‌های تفکر انتقادی بسیار کم استفاده می‌کنند.
نتیجه گیری: با توجه به تحقیق انجام شده می‌توان نتیجه گیری نمود که جنسیت، تأثیر معناداری در میزان گرایش به تفکر انتقادی ندارد. همچنین دانشجویان سال‌های بالاتر از مهارت‌های تفکر انتقادی بالاتری نسبت به دانشجویان سال پایین برخوردار هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفکر انتقادی، مهارت‌های شناختی، دانشجویان حسابداری،

عنوان انگلیسی The explanation skills of critical thought among accounting students of the science and research department at the Islamic Azad University in Iran
چکیده انگلیسی مقاله Introduction and purpose research:
Accounting is a field of science that provides
economic information to determine optimal use of economic resources. Therefore,
accounting students are expected to learn from accounting discussions and continue
enhancing this educational field. The purpose of this essay is assessment of the level
of critical thought of accounting students of the science & research department in
the Azad Islamic university in their specialized texts.
Research method:
In this research, critical thought’s cognitive skills of accounting
students were investigated by California questioner B and random procedure.
Finding:
The results show students apply a low level of critical thought skills in
overall.
Conclusion:
with respect to this fulfilled research, it could be concluded that
sexuality does show a significant influence on the tendency to critical thought
therefore senior students have more critical thought skills compared to junior
students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Critical thought, cognitive skills, accounting students

نویسندگان مقاله فریدون رهنمای رودپشتی |
ندارد

احمد یعقوب نژاد |
ندارد

احمد گودرزی |
مسئول مکاتبات


نشانی اینترنتی http://jcm.srbiau.ac.ir/article_3488_9d435e5f3a2f68334f38ea2bbb7cd469.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات