|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۷۷، صفحات ۴۷-۶۲
|
|
|
عنوان فارسی |
مطالعه تحلیلی انتقادی رویکردهای مختلف در درمان اضطراب
کودکان و نوجوانان با دامنه سنی ۳ تا ۱۹ سال: مطالعه مروری نظاممند |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده زمینه و هدف: پژوهش مروری حاضر با هدف بررسی مطالعه تحلیلی انتقادی رویکردهای مختلف در درمان اضطراب کودکان و نوجوانان انجام شد. روش: در پژوهش حاضر، با استفاده از جستجوی کلیدواژه های تخصصی A nxiety, Disorders, Treatment Randomized Controlled Trial, children and adolescents 3 to 19 years old در پایگاه های اطلاعاتی انگلیسی Google Scholar، PubMed، Scopus دربازه زمانی 2020 )از ماه ژانویه( تا 2021 )تا ماه دسامبر ( مورد جستجو قرار گرفتند. یافته ها: بررسی های انجام شده، حا کی از تأثیر درمان شناختی رفتاری، درمان مبتنی بر هدف و درمان های چهره به چهره و حضوری بر کاهش اضطراب کودکان و نوجوانان با اخت اللات اضطرابی بود. همچنین درمان آموزش کنترل توجه و تعدیل سوگیری توجه در کاهش اضطراب کودکان و نوجوانان مقاوم به درمان شناختی رفتاری، مؤثر بود. داروی ضدافسردگی سرترالین نیز موجب کاهش اخت الل اضطرابی نشد. روش های حواس پرتی مختلف مانند کارت های حواس پرتی، واقعیت مجازی، بازی های ویدیویی، حواس پرتی سمعی و بصری با هِد سِت، آمادگی روان شناختی قبل از عمل جراحی از طریق کتابچه و تصویر، و بازی های آموزشی و هنردرمانی مانند نقاشی و موسیقی درمانی نیز در کاهش اضطراب موقعیتی مؤثر بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش، درمان های متنوعی را با توجه به سن و شرایط مراجع، برای کاهش اضطراب کودکان می توان به کاربست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
واژه های کلیدی، اختلالات، اضطراب، درمان، کودکان و نوجوانان، مطالعه مروری نظام مند |
|
عنوان انگلیسی |
Critical analytical study of different approachesin the treatment
of anxiety in children and adolescents with an age range of 3
to 19 years: A systematic review study |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Background and Purpose: The present review research was conducted with the aim of examining the critical analytical study of different approaches in the treatment of anxiety in children and adolescents. Method: In the present study, using the keywords treatment, anxiety, disorder, randomized controlled trial, 3 to 19 years old, in English databases such as Google Scholar, PubMed, Scopus in the period 2020 (January) to 2021 (to December), were searched. Results: The studies indicated the effect of cognitive behavioral therapy, goal-based therapy, and faceto- face therapies on reducing anxiety in children and adolescents with anxiety disorders. Also, the treatment of attention control training and modulation of attention bias was effective in reducing the anxiety of children and adolescents resistant to cognitive behavioral therapy. The antidepressant sertraline also did not reduce anxiety disorder. Various distraction methods such as distraction cards, virtual reality, video games, audiovisual distraction with a headset, psychological preparation before surgery through booklets and pictures, and educational games and art therapy such as painting and music therapy were also effective in reducing situational anxiety. Conclusion: According to the results of the research, various treatments can be used to reduce children's anxiety according to the age and conditions of the clients. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Keywords, Anxiety, children and adolescents, disorders, systematic review, treatment |
|
نویسندگان مقاله |
عباسعلی حسین خانزاده | Abbas Ali Hosseinkhanzadeh دانشگاه گیلان
حکیمه خیری | hakimeh kheiry
|
|
نشانی اینترنتی |
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-110-12&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
اختلالات رفتاری |
نوع مقاله منتشر شده |
مروری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|