نشریه علمی توسعه مدیریت پولی و بانکی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۱۱۹-۱۳۳

عنوان فارسی بررسی تحقق ابعاد سازمان یادگیرنده در یک بانک تجاری (مطالعه موردی: بانک انصار استان خراسان رضوی)
چکیده فارسی مقاله دنیای امروز سراسر تحول و پویایی است به‌طوری که می‌توان گفت تنها ویژگی ثابت در عصر جدید تغییر و تحول دائمی است. یکی از بهترین راه‌ها برای رویارویی با این تغییرات، یادگیری مداوم و توسعه ظرفیت افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها و تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده است. در این پژوهش با توجه به اهمیت بررسی ابعاد سازمان یادگیرنده، میزان تحقق این ابعاد در یکی از بانک های تجاری کشور مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور در این پژوهش که از نوع پیمایشی و کاربردی است، با استفاده از مدل هفت گانه واتکینز و مارسیک و پرسشنامه استاندارد DLOQ ابعاد مختلف سازمان یادگیرنده مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه تمامی مدیران و کارکنان بانک انصار استان خراسان رضـوی بوده که نتایج این بررسـی نـشان می دهد که در جامعه مورد مطالعه سطح یادگیری فردی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما سطوح یادگیری گروهی و سازمانی وضعیت مطلوبی ندارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study of a learning organization aspects realization in a commercial bank (Case study: Ansar Bank in Khorasan Razavi province)
چکیده انگلیسی مقاله Today’s world is all evolution and dynamism, so that we can say that the only constant feature in the new era is permanent change. One of the best ways to deal with these changes is continuous learning and developing capacity of individuals, groups and organizations and becoming a learning organization. In this study, considering the importance of learning organization aspects, realization of these aspects has been studied in one of the country's commercial banks. Therefore, in this study that is practical and survey, using Watkins and Marsick septet model and standard questionnaire DLOQ, different aspects of learning organization were identified. The studied population included all managers and employees of Ansar Bank in Khorasan Razavi Province, and results of this study indicate that in the studied population the individual learning level is in a desirable state, but group and organizational learning levels are not at a desirable state.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://journal.ansarbank.com/article_14112_8f90d4ac8d1e51aa79d50a3df5ca104c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2208/article-2208-300227.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات