نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری، جلد ۴۵، شماره ۷، صفحات ۸۰۳-۸۲۵

عنوان فارسی بررسی آزمایشگاهی مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیرمستقیم و فشاری تک محوری مخلوط‌های آسفالت بازیافت شده با استفاده از کف قیر
چکیده فارسی مقاله یکی از جدیدترین روش‌های بازیافت آسفالت‌های قدیمی، روش بازیافت آسفالت به صورت سرد درجا با استفاده از کف قیر می‌باشد.. در سال‌های اخیر کاربرد این روش در راه‌ها و فرودگاه‌های ایران به تدریج گسترش یافته و به موازات آن تحقیقات آزمایشگاهی بر روی خصوصیات مکانیکی و عملکردی این مخلوط‌های آسفالتی شروع شده‌است. در بخش اول تحقیق حاضر، با انجام آزمایش مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم برروی 144 نمونه آسفالت کف قیر، تأثیر نوع دانه‌بندی، درصد قیر، درصد سیمان و میزان تراکم برروی مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم نمونه‌ها، در چهار حالت مختلف عمل آوری، بررسی شده‌است. سپس در ادامه، با انجام آزمایش‌های لازم بر روی 108 نمونه دیگر، سعی شده تا تأثیر پارامترهای فوق روی مدول برجهندگی و مقاومت فشاری تک محوری مورد مطالعه قرار گیرد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که تغییر دانه‌بندی مصالح خرده آسفالتی از ریز به متوسط و نیز تغییر میزان قیر اضافه شده از دو به چهار درصد، تأثیر نسبتاً کمی برروی مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیرمستقیم، مقاومت فشاری تک محوری و بهبود حساسیت رطوبتی آسفالت بازیافت شده دارد. در مقابل، افزودن یک درصد سیمان و افزایش آن به دو درصد نقش قابل ملاحظه‌ای در افزایش پارامترهای مذکور دارد. با استفاده از داده‌های حاصل از این تحقیق، رابطه همبستگی بین مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم جهت تخمین پارامتر نخست، بر اساس نتایج آزمایش مقاومت کششی غیرمستقیم ارائه شده‌است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Laboratory Investigation on the Resilient Modulus, Indirect Tensile Strength and Unconfined Compressive Strength of Cold In-Place Recycled Asphalt Mixes Using Foamed Bitumen
چکیده انگلیسی مقاله There has been a dramatic growth in asphalt recycling and reclaiming as a technically and environmentally preferred way of rehabilitating deteriorated pavements over the last couple of decades. One of the latest asphalt recycling techniques is cold in-place recycling using foamed bitumen. In recent years, there have been a number of successfully implemented cold in-place asphalt recycling projects in Iran; and it seems that the utilization of this method is gaining more acceptances amongst the road authorities and the contractors. At the same time, endeavors to evaluate the performance properties of foamed bitumen mixes were started and are still in progress. The present research, studies the mechanical and the performance properties of foamed bitumen mixes. In the first phase of the project, the effect of aggregate grading, bitumen and cement content and compaction efforts, on resilient modulus and indirect tensile strength (ITS) of 144 foamed bitumen specimens (of various curing conditions) has been investigated and analyzed. In the next phase, the effect of above parameters on resilient modulus and unconfined compressive strength (UCS) of 108 different samples was studied. Results indicate that for the tested materials, changing the aggregate grading from coarse to fine didn’t have a significant effect on resilient modulus, ITS, UCS and the moisture susceptibility of the specimens. Also the effect of increasing bitumen content from two to four percent is negligible. On the contrary, adding one percent cement and increasing it to two percent considerably improved the moisture susceptibility and the mechanical properties of the mixes. Based on the obtained data, a regression model between resilient modulus and ITS of the foamed bitumen mixes was developed to facilitate the prediction of the resilient modulus based on the corresponding ITS values.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید یوسف دوست |
m.sc. of road and transportation engineering, school of civil engineering, college of engineering, university of tehran, i.r. iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

اورنگ فرزانه |
assistant professor, school of civil engineering, college of engineering, university of tehran, i.r. iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی محمد اسماعیلی | ali mohammad
technical deputies of soil mechanic lab. of road and transportation ministry.

امیر احمدی |
m.sc. of road and transportation engineering, school of civil engineering, college of engineering, university of tehran, i.r. iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jcse.ut.ac.ir/article_29026_77f07c9b59592043e3989e5026027177.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2179/article-2179-299796.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات