مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۳۳۷-۳۵۰

عنوان فارسی الگوی آموزش هوشمند بومی با تأکید بر سازمان‌های مشارکت‌کننده (مطالعه موردی: آموزش‌وپرورش استان تهران والبرز)
چکیده فارسی مقاله تحولات شتاب‌زده جهانی پدیده نوین و اجتناب‌ناپذیر برخورداری از فناوری‌های نوین در آموزش را، با عنوان آموزش هوشمند، مطرح می‌سازد که سهم هر کشور در متناسب‌سازی و بومی‌سازی آن قابل ‌توجه است. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش هوشمند بومی با توجه ویژه به نقش سازمان‌های مشارکت‌کننده است. جهت تدوین مدل، رویکرد پژوهشی کیفی داده‌بنیاد با روش گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته در جامعه آماری فعالان عرصه آموزش در استان تهران استفاده شد. با انجام دادن 14 مصاحبه کیفی و حصول اشباع نظری مدل آموزش هوشمند بومی طراحی شد که در مرکز آن آموزش هوشمند بومی با تعامل بین مجریان، تنظیم‌کنندگان، توسعه‌دهندگان، و مخاطبان قرار داشت و بر اساس یافته‌ها کارکرد صحیح مدل منوط به وجود عناصر و سازمان‌های مشارکت‌کننده در جامعه با وزارت آموزش‌وپرورش است. پیشنهادهای کاربردی جهت توسعه و اثربخشی بیشتر مدل نیز ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش هوشمند، مشارکت بین سازمانی، عناصر حمایتی، آموزش و پرورش،

عنوان انگلیسی Native smart education model with emphasis on participating organizations (a case study of education and sales in Tehran and Alborz province)
چکیده انگلیسی مقاله Accelerated global developments create new and unavoidable phenomena of new technologies in education under intelligent education, making every country cost-effective and localized. The current research aims to present the indigenous intelligent education model with special attention to the role of participating organizations. The foundation's qualitative data research approach was used with the data collection method through semi-structured interviews in the statistical community of education activists in Tehran province to develop the model. By conducting 14 qualitative interviews and achieving theoretical saturation, a native intelligent education model was designed, the center of which was indigenous intelligent education with the interaction between presenters, regulators, developers, and based on the findings, the correct functioning of the model depends on the existence of participating elements and organizations in the society with the Ministry of Education. The model was also presented with practical suggestions for its further development and effectiveness.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش هوشمند, مشارکت بین سازمانی, عناصر حمایتی, آموزش و پرورش

نویسندگان مقاله سارا الماسی زاده |
گروه مدیریت آموزشی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران

حسین خنیفر |
گروه مدیریت دولتی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_92086_809758927bdf2848afe3c50e5cb8599b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات