این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 23 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۳۲۵-۳۳۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر نظارت غیر مستقیم بر رضایت شغلی کارکنان با تأکید بر نقش انگیزه درونی و توانمندسازی روانشناختی در شرایط دورکاری در زمان کرونا (مورد: معلمان آموزشوپرورش مقطع متوسطه شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر نظارت غیر مستقیم بر رضایت شغلی معلمان در زمان دورکاری کرونا با تأکید بر انگیزه درونی و توانمندسازی روانشناختی آنان بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری اطلاعات توصیفیپیمایشی،به جهت زمانی مقطعی و به لحاظ نوع ارتباط بین متغیرها یک تحقیق همبستگی است. جامعه مورد مطالعه معلمان آموزشوپرورش دوره متوسطه شهر تهران به تعداد 480 نفر و نمونه از نوع خوشهای در دسترس با حجم 214 نفر بود. روش گردآوری دادهها پرسشنامه طراحیشده توسط کروز و همکارانش (2022) و ریتولد و همکارانش (2022) با طیف پنجگزینهای لیکرت بود و تجزیهوتحلیل دادهها از طریق نرمافزار Lisrel 8.8 - SPSS 26 و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج نشان داد بین نظارت غیر مستقیم بر رضایت شغلی با نقش میانجی انگیزه درونی و بین نظارت غیر مستقیم بر رضایت شغلی با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی و بین توانمندسازی روانشناختی بر رضایت شغلی و انگیزه درونی بر رضایت شغلی و در نهایت بین نظارت غیر مستقیم بر رضایت شغلی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزه درونی، توانمندسازی روانشناختی، دورکاری، رضایت شغلی، نظارت غیر مستقیم،
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of indirect supervision on employee job satisfaction with emphasis on the role of internal motivation and psychological empowerment in teleworking conditions during the Corona era (Case: Secondary education teachers in Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aims to investigate the effect of indirect supervision on teachers' job satisfaction during the time of remote working due to the coronavirus, with emphasis on their internal motivation and psychological empowerment. This applied research is correlational research in terms of the method of collecting descriptive survey information and in terms of cross-sectional time and terms of the type of relationship between variables. The studied population is secondary education teachers in Tehran, and the sample is an available cluster type with a sample size of 214 people. The method of data collection was a five-choice Likert scale questionnaire, and the data analysis was done through Lisrel 8.8 - SPSS 26 software and using structural equation modeling. The results show that between indirect monitoring of job satisfaction with the mediating role of intrinsic motivation, between indirect monitoring of job satisfaction with the mediating role of psychological empowerment, and between psychological empowerment on job satisfaction, and intrinsic motivation on job satisfaction, and finally There is a significant and positive relationship between indirect supervision and job satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انگیزة درونی, توانمندسازی روانشناختی, دورکاری, رضایت شغلی, نظارت غیر مستقیم
نویسندگان مقاله
مجید رمضان |
گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالکاشتر، تهران، ایران
سید علی میرزایی |
گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_95232_cff221cabf014024808b7e61851c2374.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات