این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۶، شماره ۶۹، صفحات ۱۸۱-۲۰۷

عنوان فارسی تبیین نقش رفتارهای فعال نیروی انسانی تازه وارد در سازمان بر پیامدهای شغلی با توجه به نقش تعدیلگر رهبری خدمتگزار (مورد مطالعه: شرکت بازرگانی دولتی ایران)
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین نقش رفتارهای فعال نیروی انسانی تازه وارد در سازمان بر پیامدهای شغلی با توجه به نقش تعدیلگر رهبری خدمتگزار بوده است.
روش شناسی: روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از جمله تحقیق‌های توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری شامل نیروی انسانی تازه وارد در شرکت بازرگانی دولتی ایران بوده است. حجم نیروی انسانی در این سازمان برابر با 356 نفر بوده است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه این تحقیق 185 نفر تعیین گردیده بود که بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد مبتنی بر 35 گویه استفاده گردید. این پرسشنامه پیش از توزیع نهایی روایی و پایایی آن مورد تایید واقع شد. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده در این تحقیق، از نرم افزار Smart PLS استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج به دست آمده نشان دهنده این بوده است ابعاد رفتارهای نیروی انسانی تازه وارد که شامل جستجوی اطلاعات، جستجوی بازخورد، جامعه پذیری نیروی انسانی ، ساخت روابط بر پیامدهای شغلی نیروی انسانی تازه وارد در سازمان تاثیرگذار بوده است. از سوی دیگر نقش تعدیلگر رهبری خدمتگزار در اثرگذاری جستجوی اطلاعات، جستجوی بازخورد، جامعه پذیری نیروی انسانی ، ساخت روابط بر پیامدهای شغلی نیروی انسانی تازه وارد نقش تعدیلگر را دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نیروی انسانی تازه وارد، رهبری خدمتگزار، پیامدهای شغلی نیروی انسانی تازه وارد،

عنوان انگلیسی Explaining the role of active behaviors of new entrants in the organization on job outcomes with respect to the moderating role of servant leadership in Iran State Trading Company
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The main purpose of this study was to explain the role of active behaviors of new human resources in the organization on job outcomes with respect to the moderating role of servant leadership.
Methodology: The research method of this research was applied in terms of purpose and descriptive-survey research in terms of nature. The statistical population included newcomers in the state-owned trading company of Iran. The volume of manpower in this organization was equal to 356 people. Based on Cochran's formula, the sample size of this study was 185 people who were selected based on simple random sampling method. A standard questionnaire based on 35 items was used to collect data. This questionnaire was approved before the final distribution of validity and reliability. Smart PLS software was used to analyze the data collected in this study.
Results: The results showed that the dimensions of newcomer manpower behaviors, including information search, feedback seeking, human resource socialization, relationship building, have an impact on the job outcomes of new manpower in the organization. On the other hand, the moderating role of servant leadership has a moderating role in the effectiveness of information seeking, feedback seeking, manpower socialization, building relationships on the job outcomes of new entrants.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله نیروی انسانی تازه وارد, رهبری خدمتگزار, پیامدهای شغلی نیروی انسانی تازه وارد

نویسندگان مقاله مریم ادیب زاده |
هیات علمی

صدیقه قربانی |
دانش اموخته


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_99402_954e3e2dc7edef525adabd5c888e2cd6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات