مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۲۶۳-۲۸۰

عنوان فارسی بررسی عوامل اثرگذار و اثرپذیر در تصمیمات راهبردی متاثر از افکار عمومی
چکیده فارسی مقاله با ظهور رسانه‌های نوین مرزهای حقوقی و اجتماعی دولت‌ها کمرنگ شده و حاکمیت آنها به‌عنوان تصمیم‌گیران مطلق در امور جامعه متزلزل شده و مفاهیمی‌چون احزاب، گروه‌های ذینفع و افکار عمومی، مد نظر قرار گرفته‌اند. هدف از تحقیق بررسی عوامل اثرگذار و اثرپذیر ناشی از افکار عمومی‌در تصمیم‌گیری‌های راهبردی است. روش تحقیق، استفاده از رویکرد ISM است که یک روش ساختاری – تفسیری به‌شمار می‌آید. این رویکرد از روش‌های ساخت‌دهی به مساله است که با عنوان SSIM شناخته می‌شود. همچنین برای استخراج عوامل ورودی در تحلیل ساختاری – تفسیری، از مطالعات کتابخانه‌ای و نیز مصاحبه عمیق بهره گرفته شد. بعد از شناسایی عوامل اثرگذار و اثرپذیر افکار عمومی‌که در تصمیم‌گیری راهبردی در نظر گرفته می‌شوند، اقدام به ارائه مدل و سطح‌بندی با استفاده از متدولوژی همان روش شده است. حاصل این پژوهش کمک بسیار زیادی در شناسایی نفوذ در افکار عمومی‌و تاثیرگذاری بر آنها به‌منظور حمایت از تصمیمات خاص در سطح عمومی‌خواهد داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصمیم گیری، راهبرد، افکار عمومی، مدلسازی ساختاری و تفسیری،

عنوان انگلیسی Investigating the influential and influential factors in strategic decisions influenced by public opinion
چکیده انگلیسی مقاله The emergence of modern media in the age of communication, along with the developments that have been made with the expansion of their sphere of influence, has challenged many of the earlier assumptions and principles in the structure of relations between statesmen and rulers with the people. The legal and social boundaries of governments are diminished, and their sovereignty is shaken as absolute decision makers in the affairs of society, and concepts such as parties, interest groups and public opinion form the policy area. The formation of strategic decisions at the public level and their dependence on public opinion, on the one hand, the importance and position of public opinion management in achieving goals and convergence in the adoption of strategic decisions and supporting these decisions, focusing on general decision making The community was discussed and discussed. For this purpose, after reviewing the processes of strategic decision-making, it is to identify the role and position of public opinion management in reaching the decision in this area and identify the main axis of the effect of public opinion management on strategic decisions and presenting the model and leveling using the ISM methodology. This research will be of great help in identifying public influence and influencing them in order to support specific public-level decisions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تصمیم گیری, راهبرد, افکار عمومی, مدلسازی ساختاری و تفسیری

نویسندگان مقاله سیدسعید میررضائی |
دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه امام صادق علیه السلام، نویسنده مسئول

غلامرضا گودرزی |
هیئت علمی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق علیه السلام

رضا طهماسبی |
مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز، دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، دانشگاه امام صادق علیه السلام


نشانی اینترنتی https://issk.sndu.ac.ir/article_1573_2bced00efa5500c93e73e587b00929f1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات