این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 30 مهر 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۳، شماره ۱۲، صفحات ۶۷-۷۹
عنوان فارسی
ارزشیابی آموزش مهندسی در قرن بیست و یکم در آمریکا
چکیده فارسی مقاله
هیئت ارزشیابی مهندسی و فناوری در آمریکا اخیراً چهار چوب ارزیابی و استاندارد برنامه های آموزش مهندسی را کاملاً عوض کرده و این تغییر از سال 2000 میلادی به اجرا در آمده است. در گذشته ملاک ارزشیابی مطالب و امکانات ارائه شده به دانشجویان بود، لیکن در چهار چوب جدید اصل مهم این است که فراگیری دانشجویان فارغ التحصیل تا چه حد است. به دلیل این تغییر اساسی، برنامه های آموزشی تمام رشته های مهندسی دچار تحول شده است. در این مقاله پس از ارائه آمار مربوط به تعداد دانشجویان مهندسی و خلاصه ای راجع به ساختار ABET ، توضیحاتی در مور اهداف و فرایند ارزشیابی داده می شود. سپس انتظارات صنعت مهندسان مکانیک تازه فارغ التحصیل ذکر و چند مثال از نوآوری ها در آموزش مهندسی مکانیک در ارتباط با ضوابط جدید ارزشیابی ارائه می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of Engineering Education in the 21st Century in USA
چکیده انگلیسی مقاله
Not available
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید شاکرین |
بخش مهندسی مکانیک دانشگاه پاسیفیک کالیفرنیا
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_2406_ab9ab9445e1a55da3f868ad6a385ff3a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-297081.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات