این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فصلنامه آموزش مهندسی ایران، جلد ۸، شماره ۳۲، صفحات ۱-۱۹

عنوان فارسی لزوم آموزش مباحث خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها
چکیده فارسی مقاله خلاقیت و نوآوری از مسائل بسیار مهمی است که با وجود تدریس دروس آن در کشورهای پیشرفته و حتی وجود رشته‌های متنوع در دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کشورهای مختلف, در نظام آموزشی ایران نبود آن بسیار بارز و مورد توجه است. با توجه به گسترده بودن تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری و کاربردهای متنوع آنها، در این مقاله به‌طور ویژه به یکی از جنبه‌ها و تکنیک‌های خلاقیت (مهندسی خلاقیت TRIZ) پرداخته شده است. مهندسی خلاقیت TRIZ یکی از جامع‌ترین و نظام مند‌ترین تکنیک‌های خلاقیت و از پایگاه دانشی وسیعی برخوردار است که در این مقاله اجزای آن از جمله ایده‌آل گرایی‌، 40 اصل ابداعی و ... معرفی شده است .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، خلاقیت‌، نوآوری‌ و مهندسی خلاقیت TRIZ،

عنوان انگلیسی • Education of Creativity and Innovation in Universities
چکیده انگلیسی مقاله Creativity and innovation play essential and important role in progress and growth of science and education in universities in any country. The universities of our country lack creativity and innovation courses. Many creativity and innovation techniques are in world and have applications in industry and education. In this paper, TRIZ technique for education in universities will be described. TRIZ solutions can be used effectively for Inventive Problem Solving This play strategic roles in the development of research and innovation in universities and schools.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا منصوریان |
دانشکده مهندسی صنایع، مرکز مهندسی خلاقیت و نوآوری، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

فاطمه حیدریان نایینی | heidaryan naeini
مرکز علمی پژوهشی خلاقیت شناسی، نوآوری و triz


نشانی اینترنتی http://ijee.ias.ac.ir/article_527_08a393586369d36c31b08f89a14b3ea2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296985.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات