این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فصلنامه آموزش مهندسی ایران، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی شیوه های استقرایی تدریس و یادگیری در آموزش مهندسی
چکیده فارسی مقاله  رویکردهای سنتی تدریس در رشته¬های مهندسی و علوم عموماً از شکل قیاسی است، بدین معنی که تدریس با ارائه یک نظریه کلی در باره موضوع شروع می شود و در نهایت، با کاربرد آن نظریه در صنعت، زندگی، کار و مانند آن پایان می یابد. شیوه استقرایی تدریس در آموزش مهندسی فرایندی مغایر با شکل قیاسی را طی می¬کند. در رویکرد استقرایی موضوع مورد تدریس با ارائه یک مسئله ساده، یک مورد یا مشاهده ویژه شروع و در پایان به نظریه ختم می¬شود. نظریه را مربی تدریس می¬کند یا اینکه وی به عنوان یاددهنده، یادگیرنده را برای کشف آن یاری می دهد. در این مقاله با معرفی ویژگیهای رویکرد استقرایی در آموزش، سه شیوه معمول¬تر این راهبرد تدریس در آموزش مهندسی؛ یعنی یادگیری مبتنی بر مسئله، یادگیری مبتنی بر پروژه و تدریس مبتنی بر مورد معرفی و بررسی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Inductive Methods of Teaching and Learning in Engineering Education
چکیده انگلیسی مقاله Generally traditional teaching approach in engineering and science courses are deductive. This means that teaching begins with a general theory or idea and finally finishes with its implementation in industry, life, work and the likes. In inductive approach, subject matter begins by a simple problem, a case or a special observation and ultimately ends to a theory. In this paper we introduce inductive approach teaching features and consider more usual methods of this approach in engineering education i.e. problem-based learning, project-based learning, and case-based teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اصغر سلطانی |
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://ijee.ias.ac.ir/article_558_1955439952fe13d63bc067dc14245fdf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296960.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات