این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 12 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۱۳-۱۳۴
عنوان فارسی
بررسی نقش ارزشیابی در آموزش معماری
چکیده فارسی مقاله
ارزشیابی در نظام آموزش معماری به همراه ارزشیابی در سایر رشته¬ها یکی از اساسی¬ترین اقدامات در هر نظام آموزشی است. ارزشیابی صحیح و منصفانه از مهم ترین عواملی است که می¬تواند بر نظام آموزش معماری تأثیر مثبتی داشته باشد. توجه به ارزشیابی دانشجویان و نیز چگونگی تعیین معیارهای آن از جمله مهم ترین اهداف مقاله حاضر است؛ بر این اساس، در این مقاله تلاش شده است تا با بررسی ساز کارهای رایج مورد استفاده در ارزشیابی، به ویژه در نظام آموزشی کشورهای مختلف، بتوان معیارها و شاخصهای ارزشیابی مقرون به یک ارزشیابی واقع بینانه را استخراج و تدوین کرد. در ادامه مقاله روند ارزشیابی در دانشکده¬های معماری داخل کشور بررسی و سعی شده است تا تصویری از جریان موجود در کشور و مسائل و مشکلات آن ترسیم و عوامل و شاخصه-های مداخله¬گر در یک داوری واقع¬بینانه بر اساس یک پیمایش آماری استخراج و تجزیه و تحلیل شود. در انتها نیز بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش به جمعبندی و تحلیل وضعیت موجود پرداخته شده و مبانی و پیشنهادهایی برای تدوین ساز کارهای یک ارزشیابی واقع بینانه ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Evaluation Role in Architecture Educational System
چکیده انگلیسی مقاله
The evaluation of any educational system is one of the most fundamental processes, and especially, the precise evolution will have a positive influence on that educational system. In this study, by looking through different criteria usually used for the evaluation of architectural education systems in different countries, we introduced some reasonable criteria for the evaluation process. We have reviewed the recent criteria used in our architecture educational systems and showed its problems and difficulties. The study has been based on statistical measurements collected from some universities. According to the results of investigations and analysis of current states, we have shown the bases and suggestions to compile a realistic evaluation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صالح محمدی بلبان آباد | mohammadi bolbanabad
دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، گروه ساختمان، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سید محسن ایرانمنش | seyed mohsen
دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، گروه معماری، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمد رضا بمانیان | mohammad reza
استادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_624_ebc8aca267b2ac9d27855f3a14b46d86.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296922.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات