این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 2 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۱-۳۳
عنوان فارسی
نقش ارزیابی درونی در بهبود کیفیتآموزشی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف اصلی اجرای ارزیابی درونی در گروههای آموزشی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس و به منظور ارائه تحلیلی جامع از کیفیت موجود گروهها و پیشنهادهایی برای بهبود و ارتقای آن انجام شده است. در این پژوهش 7 عامل، 22 ملاک و 81 نشانگر برای ارزیابی درونی مورد استفاده قرار گرفتند. در این خصوص، از چهار جامعه آماری شامل اعضای هیئت علمی، مدیران گروهها، دانشجویان و دانش آموختگان با استفاده از ابزار پرسشنامه، اطلاعات لازم جمعآوری شد و در تحلیل آن به روش میانگین وزنی به کمک نرمافزار SPSS، و با توجه به الزامات تعیین شده، وضعیت عوامل، ملاکها و نشانگرها در هر گروه در سه سطح مطلوب، نسبتاً مطلوب و نامطلوب تعیین شد که در نتیجه، عامل اول (اهداف)، عامل دوم (مدیریت و برنامههای توسعه گروه)، عامل پنجم (دانشجویان)، عامل ششم( تدریس ـ یادگیری) و عامل هفتم (دانش آموختگان) نسبتاً مطلوب ارزیابی شدند و عامل سوم (امکانات و تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی نامطلوب) و عامل چهارم (هیئت علمی) مطلوب ارزیابی شدند. همچنین، پیشنهادهایی برای ارتقای سطح کیفی گروهها ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Self- Evaluation to Improve the Instructional Quality in the Field of Mechanical Engineering of Tarbiat Modares University
چکیده انگلیسی مقاله
This research utilizes internal evaluation in educational groups in the field of Mechanical Engineering of Tarbiat Modares University for the purpose of representation of comprehensive analysis of existing quality and recommendations for improvement. The target population of the research is compassed of 4 groups: administrators of the educational groups, faculty, students, graduates. This research evaluates 7 factors: goals, management and developing programs of the groups, instruction and investigating and welfare possibilities and facilities, faculty, students, teaching – learning activities, graduates. The conclusion of self assessment of available situation in factors in the field of Mechanical Engineering is as follows: Factors: 1, 2, 5, 6, 7: are rather satisfactory, Factor 3: is unsatisfactory, Factor 4: is satisfactory. Some recommendations are suggested.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن شهرکی پور |
استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
کورش پرند |
استادیار گروه علوم کامپیوتر،دانشکده ریاضی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مهدیه سادات وقور کاشانی | mahdieh sadat vaghoor kashani
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور ، مرکز تهران
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_661_279a7f6e7efe01cf1e15a840632ce9d3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296887.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات