این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 13 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۲، شماره ۴۸، صفحات ۱۴۹-۱۷۰
عنوان فارسی
الگوی آموزش الکترونیکی دروس مهندسی
چکیده فارسی مقاله
فناوریهای نوین امکانات مناسبی برای تسهیل امر آموزش و یادگیری ایجاد کرده است. استفاده مؤثر از این فناوریها در آموزش مستلزم شناخت مدل یادگیری انسان و نقاط قوت و ضعف فناوری است. بر اساس مدل یادگیری انسان، انگیزه فراگیر برای دنبال کردن محتوای آموزشی یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در یادگیری است که بیشتر تحت تأثیر هیجان انسان قرار دارد. با استفاده از آموزش الکترونیکی اگر چه خیلی از محدودیتهای مادی و اقتصادی آموزش مرتفع می¬شود و امکان تعامل از طریق شبیه¬سازیهای مجازی فراهم می¬آید، ولی به دلیل اینکه ارتباط چهره به چهره استاد و دانشجو کاهش مییابد، میزان هیجان و به دنبال آن انگیزه فراگیر حین تدریس افت می¬کند. بنابراین، در استفاده از فناوری آموزش الکترونیکی باید به این نقطه ضعف توجه کرد و تمهیدات لازم را برای رفع آن اندیشید. در این مقاله بر اساس تجارب جمعآوری شده در حین تولید محتوای آموزش الکترونیکی درس طراحی پل، ضمن ارائه الگوی هیجان محور تعامل گرا، برای طراحی اشیای یادگیری، فرآیند تولید محتوای یادگیری الکترونیکی تبیین و پیاده¬سازی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Instructional model for engineering e-learning objects design
چکیده انگلیسی مقاله
New technologies have created proper facilities to ease education and learning. Effective uses of these technologies in education require the recognition of human learning model and their advantages and disadvantages. Based on the proposed operant human model, learners’ motivation to pursue the educational content is one of the influential factors which are greatly affected by human emotions. Although by using e-learning technology, most physical and economical limitations are removed, but face-to-face communication of students and teachers for a great extent reduced. Therefore the amount of emotion and learners’ motivation among the students and teachers will drop. Thus it is important to consider the disadvantage of using e-learning technologies and providing a solution to resolve it limitations. In this paper, according to the collected experience through e-learning objects design of bridge superstructure design course, an emotional and interactive instructional model is presented and the process of e-learning object design is expressed and discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شروان عطایی |
استادیار، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی راه آهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
عاطفه نجیبی |
کارشناس مرکز آموزش الکترونیکی، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_694_f1b7dbd5e041397e855dfbfc585626c9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296872.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات