این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 5 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۵، شماره ۵۸، صفحات ۸۵-۹۹
عنوان فارسی
ارائه الگویی جهت ارزیابی عملکرد بخش تحقیق و توسعه گروههای فنی و مهندسی (مطالعه موردی: گروههای فنی و مهندسی دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
از آنجا که دانشگاهها به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید و تجاری¬سازی علم به حساب می¬آیند انتظار می¬رود که از منابع در دسترسشان به طور مؤثر و کارا استفاده نمایند. از میان گروههای آموزشی دانشگاهها، گروههای فنی و مهندسی به لحاظ ماهیتشان نقش بسزایی در خروجیهای تحقیق و توسعه دانشگاه دارند. هدف از این تحقیق، به کارگیری الگویی جهت ارزیابی عملکرد تحقیق و توسعه بخش علوم و مهندسی دانشگاه ها در هر دو بخش تولید و انتشار علم با استفاده از مکانیزم تحلیل پوششی داده¬های شبکه¬ای است. در این بین فعالیت¬های تحقیق و توسعه 8 گروه آموزشی فنی و مهندسی دانشگاه یزد استخراج که در این راستا برای ارزیابی کارایی نسبی آنها در بخش تولید علم از دو ورودی مقدار گرنت تخصیص داده شده به اساتید گروه و اعضای پژوهشی گروه آموزشی شامل اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و خروجیهای تعداد مقالات، کتب انتشار یافته، طرحهای پژوهشی، پایان¬نامهها و اختراعات و اکتشافات ثبت شده و در بخش انتشار علم از ورودیهای تعداد مقالات، کتب انتشار یافته، طرحهای پژوهشی، پایان¬نامهها و اختراعات و اکتشافات ثبت شده و خروجیهای مبلغ طرحهای پژوهشی، مبلغ قراردادهای آموزشی و مشاورهای و مبلغ پایان¬نامههای حمایت شده و ارزش اختراعات تجاری شده استفاده شد. نتایج نشان می¬دهد که در بخش تولید علم از 8 گروه آموزشی تحت بررسی تعداد 7 گروه و در بخش انتشار علم تعداد 6 گروه در میان گروههای فنی و مهندسی منتخب، ناکارا می¬باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Presenting a model for evaluating the performance of research and development branch of technical and engineering department (case study: Engineering and Technology Department of University of Yazd
چکیده انگلیسی مقاله
Most science production and commercialization, universities and education institutes are expected to take advantage of their resources most effectively and efficiently. Among educational departments, technical and engineering departments of universities and educational institutes play the more important role for research and development (R&D) outputs. The purpose of this paper is to take advantage of a model for evaluation of R&D performance of technical and engineering department of universities and educational institutes in both production and publication of science via network data envelopment analysis mechanism. For survey population, eight technical and engineering departments were selected in Yazd University to evaluate their R&D outputs. Their evaluations were preformed from two point of views; production and publication of science. Their production science also evaluated from two perspectives; first, the grants of researchers and educators, and the other, the number of papers, published books, research proposals and discoveries. From publication of science point of view, papers, published books, proposals, dissertations, registered inventions and discoveries, the sum of proposals, the sum of education and consultation contracts, the sum of supported dissertations and the sum of commercialized inventions were used. The results show that seven out of eight departments of science production and six out of eight departments of science publication are neither effective nor efficient.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حبیب زارع احمدآبادی | zare ahmadabadi
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سمیه جاویدی |
جهاد دانشگاهی
محمد حسین طحاری مهرجردی | mohammad hossein tahari mehrjardi
جهاد دانشگاهی
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_3591_5eb8a11b00d9f1ff88770a0f87ee1719.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296794.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات