این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 11 آبان 1404
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
، جلد ۱۷، شماره ۶۵، صفحات ۱۹-۳۳
عنوان فارسی
مروری بر ویژگیهای نظامهای آموزشی فنّاوری نانو در کشورهای توسعهیافته و لزوم راهاندازی، توجه و گسترش آن در مقطع کارشناسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
ب باتوجهبه جایگاه آموزشهای دانشگاهی در توسعۀ علمی و صنعتی کشور و نیز نقش آن در پیشرفت فنّاوری، در این مقاله به تجربیات و شیوۀ آموزش رشتۀ نانوفنّاوری در برخی از کشورهای توسعهیافته بهویژه در مقطع کارشناسی پرداخته شده است که نشاندهندۀ لزوم توجه به رشتههایی از قبیل نانوفنّاوری در مقاطع پایینتر از تحصیلات تکمیلی است. در مقالۀ حاضر با هدف ارائه و مقایسۀ ویژگیهای دورههای آموزش نانوفنّاوری در کشورهای توسعهیافته مانند آمریکا، دانمارک، انگلستان و استرالیا به بررسی مواد آموزشی و عناوین دروس ارائهشده در مقطع کارشناسی نیز پرداخته شده است. همچنین کشور کره جنوبی بهعنوان یک مدل موفق معرفی و مورد بررسی قرار گرفته است. باتوجهبه ماهیت بینرشتهای این موضوع ایجاد رشتههایی در این زمینه نیاز به همکاری دقیق و نزدیک بین دانشکدههای مختلف دارد. با توجه به اهمیت راهاندازی این رشته و گسترش آن در مقطع کارشناسی، برای حفظ و ارتقای جایگاه کشور در توسعۀ علم و فنّاوری نانو ایجاد زیرساختارهای نرمافزاری و سختافزاری مناسب در تصویب رشتههای مرتبط و نیز گسترش آن بهعنوان یک ضرورت مورد بحث قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فنّاوری نانو، آموزش، کارشناسی،
عنوان انگلیسی
A review on nanotechnology education in the developed countries and the necessities of its establishment and development in undergraduate level in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the role of the academic education in the national scientific and industrial developments, as well as technological advancements, the developed countries experiences and educational systems in nanotechnology disciplines, especially, in the undergraduate level are discussed. The details of nanotechnology educational systems in the model countries such as United States, Denmark, England and Australia are presented and compared, and the course syllabus of the related disciplines in the undergraduate level are given in the present study. Nanotechnology education in South Korea, as a successful educational model, is presented and discussed. The collaboration between different science and engineering faculties as well as nanotechnology research centers is needed for the development of nanotechnology education due to its interdisciplinary nature. The significance of establishing nanotechnology education at undergraduate level to maintain and enhance the position of our country in the world ranking of nano-science and technology development, demands for the construction of hardware and software infrastructures in approving the related disciplines and its development are explaind.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Nanotechnology, Education, Undergraduate
نویسندگان مقاله
مهدی ارجمند |
دانشیار دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
عباس سلیمی |
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب (Islamic azad university of tehran south)
نشانی اینترنتی
http://ijee.ias.ac.ir/article_8009_25c1d8576125075fb2422bc14d547452.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2115/article-2115-296740.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات