این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of English Language Teaching and Learning، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۸۹-۱۱۳

عنوان فارسی نظریۀ «میانجی» فیورستاین و تأثیر آن بر حس تأثیرگذاری معلمان زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Feuerstein's Theory of Mediation and Its Impact on EFL Teachers’ Sense of Efficacy
چکیده انگلیسی مقاله Earlier self efficacy studies have been blamed for their methodological weakness and their mere reliance on self-report, survey, and correlational techniques for data collection. The purpose of this study; therefore, was to assess the impact of Feuerstein’s theory of mediation on EFL teachers’ sense of efficacy through direct observation rather than self reports and to use experimental techniques to measure changes in the three key components in teachers’ self efficacy -- efficacy in student engagement, efficacy in instructional practices, and efficacy in classroom management-- in 16beginning teachers participating in their in- service teacher development program. Intervention strategies-- modeling, rehearsal, and videotape analysis-- were implemented over a span of 15 two hour sessions. Progress was also monitored by students’ engagement in a real teaching performance followed by their self/ peer evaluation. Results of this study indicated that the participants made significant gain scores for all three components.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله In-service teacher education, sense of efficacy, Feuerstein&apos,s theory of mediation

نویسندگان مقاله Jhaleh Hassaskhah |
Assistant professor of Gilan university


نشانی اینترنتی http://elt.tabrizu.ac.ir/article_621_d19b4ee93f49b106a876ea95625d2dd9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات