این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۴، شماره ۵۴، صفحات ۲۵-۴۲
عنوان فارسی
واکاوی مسائل و انتظارات دانشجویان بین المللی از آموزش عالی ایران در بحران کرونا
چکیده فارسی مقاله
هدف:
این مطالعه با هدف واکاوی مسائل و انتظارات دانشجویان بینالمللی از آموزش عالی ایران در بحران کرونا صورت گرفت.
روش پژوهش:
پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و با دیدمان کیفی اجرا شده است. تعداد 102 تن از دانشجویان بینالمللی شاغل به تحصیل در ایران در این مطالعه مشارکت کردند و به پرسشهای بستهپاسخ و بازپاسخ جواب دادند. برای تحلیل اطلاعات گردآوری شده از روش تحلیل محتوا استفاده شد.
یافتهها:
یافتههای مطالعه، بر اساس کدگذاری و مقولهبندی، نشان داد مهمترین نگرانیهای دانشجویان بینالمللی در بحران کرونا را میتوان در چهار مقوله: آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، شخصی-خانوادگی دستهبندی کرد. افزون بر این، انتظارات این گروه دانشجویان از دانشگاه محل تحصیل در سه مقوله ارتباطی-اطلاع رسانی، تحصیلی، و حمایتی طبقهبندی شد.
نتیجهگیری:
عصر کرونا در کنار تمام دغدغهها، این فرصت گرانقدر را در اختیار قرار میدهد تا با شناسایی و برآوردن انتظارات دانشجویان بینالمللی و افزایش رضایتمندی آنان، زمینه جذب تعداد بیشتری دانشجوی بینالمللی را در عصر پساکرونا فراهم کرد. بر این اساس، یافتههای این مطالعه برای دانشگاههایی که در صدد جذب تعداد بیشتری دانشجوی بینالمللی هستند، مفید و کاربردی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کروناویروس، آموزش عالی، دانشجوی بینالمللی، انتظارات، سیاستگذاری،
عنوان انگلیسی
Analysis of International Students' Issues and Expectations of Iranian Higher Education in the Corona Crisis
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The purpose of this study was to investigate the issues and expectations of international students from Iranian higher education in the Corona crisis.
Methods:
The research is applied in terms of purpose and has been implemented with a qualitative perspective. One hundred and two international students studying in Iran participated in this study and answered open-ended and closed-ended questions. Content analysis method was conducted to analyze the data.
Results:
The findings of the study, based on coding and categorization, showed that the most important concerns of international students in the corona crisis can be classified into four categories: educational, research, economic, and family personal. In addition, the expectations of the respondents from the university were classified into three categories: communication-information, education, and support.
Conclusion:
The Corona era, along with all the concerns, provides a valuable opportunity to identify and meet the expectations of international students and increase their satisfaction, to attract more international students in the post-Corona era. Accordingly, the findings of this study are useful and practical for universities that seek to attract more international students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کروناویروس, آموزش عالی, دانشجوی بینالمللی, انتظارات, سیاستگذاری
نویسندگان مقاله
مهتاب پورآتشی |
عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
اصغر زمانی |
عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_246304_46324381d870d282b4075217187d9115.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات