این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۴، شماره ۵۶، صفحات ۵۷-۷۵
عنوان فارسی
بازاریابی رابطهمند در آموزش عالی: عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری دانشجویان به دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف از اجرای پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری دانشجویان به دانشگاه بود.
روش:
نمونه پژوهش، 315 نفر از دانشجویان و دانشآموختگان وفادار تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد بودند که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از یک پرسشنامه محققساخته گردآوری شد که روایی محتوایی، روایی ملاک و روایی سازه و پایایی آن (94/0) بررسی و تأیید شد.
یافتهها:
نتایج تحلیل عاملی نشاندهنده آن است که 46% از واریانس رضایت از دانشگاه و وفاداری به آن توسط سه عامل (از هشت عامل استخراج شده) رضایت از استادان و وضعیت آموزشی، رضایت از امکانات و خدمات دانشگاه و رضایت از سیاستهای مدیریتی دانشگاه تبیین شد. همچنین نتایج آزمون t نشان داد که میانگین دختران از پسران در شش عامل و میانگین دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دانشآموختگان، تنها در یک عامل بهطور معنیداری بیشتر بود.
نتیجهگیری:
درمجموع رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشآموختگان دانشگاه یزد از خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی در حد متوسط و از خدمات مدیریتی در حد پایین بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی رابطهمند، رضایت دانشجو، وفاداری دانشجو، عوامل فردی و بافتی، دانشگاه یزد،
عنوان انگلیسی
Relation-oriented Marketing in Higher Education: Factors Affecting Student's Satisfaction and Loyalty to the University
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose:
The purpose of this study was to identify the factors affecting students' satisfaction and loyalty to the university.
Method:
The statistical population consisted of 315 loyal students and graduates of Yazd University who were selected by stratified random sampling method. Data were collected using a researcher-made questionnaire, and its content validity, criterion validity and also its construct validity and its reliability (0.94) were evaluated and confirmed.
Findings:
The results of factor analysis indicated that 46% of the variance of university satisfaction and loyalty to it was explained by three factors (extracted from eight factors): satisfaction with professors and educational status, satisfaction with university facilities and services, and satisfaction with university management policies. Also, the results of t-test showed that the average of being satisfied about six factors in girls was higher than boys and the average of being satisfied in post graduate students was significantly higher than graduates in one factor.
Conclusion:
In general, the satisfaction of graduate students and graduates of Yazd University from educational, research and welfare services was in a medium level and about the management services it was in a low level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی رابطهمند, رضایت دانشجو, وفاداری دانشجو, عوامل فردی و بافتی, دانشگاه یزد
نویسندگان مقاله
زهرا خسروی پور |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
احمد زندوانیان |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد، یزد، ایران
مهدی رحیمی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_251564_6e4bb28cb4adc8f6354f6ed9b7ec3b55.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات