این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۶، شماره ۶۲، صفحات ۸۵-۱۰۵
عنوان فارسی
تببین عوامل موثر بر رعایت اخلاق پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مطالعهای در دانشگاه علامه طباطبائی)
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش پیشرو با هدف تبیین عوامل موثر بر رعایت اخلاق پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شده است.
روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه مورد مطالعه، شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی بوده که با به کارگیری روش نمونهگیری طبقهای 266 نفر انتخاب شدند.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان میدهد که ضرایب استاندارد شده در مدلهای اندازهگیری: در بعد عوامل فردی، در گروه زنان شخصیت و در گروه مردان، انگیزش بالاترین بار عاملی را دارا بوده ست. در مدل عوامل محیطی داخل دانشگاه نیز درگروه زنان و مردان هر دو نشانگر دارای بار عاملی نزدیک به هم هستند. در نهایت در مدل اندازهگیری عوامل محیطی خارج از دانشگاه در گروه زنان و مردان، پژوهش و نگارش به غیر فارسی دارای بیشترین بار عاملی است. ضرایب استاندارد شده ساختاری نیز در کل نمونه و گروه زنان، عوامل محیطی خارج از دانشگاه و در گروه مردان عوامل فردی دارای بیشترین بار عاملی بر روی اخلاق پژوهشی را نشان داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق پژوهشی، سرقت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Explaining the Factors Affecting the Compliance of Graduate Students with Research Ethics (a study at Allameh Tabatabai University)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The present research has been carried out to explain the factors affecting the compliance of graduate students with research ethics.
Methods: The current research was a descriptive-survey type of research. The studied population included all Allameh Tabatabai University graduate students; 266 students were selected using the stratified sampling method
Results: The research results show that the standardized coefficients in the measurement models: in the dimension of individual factors, in the group of women, personality, and the group of men, motivation had the highest factor load. In the model of environmental factors inside the university, both indicators have close factor loadings in the group of women and men. Finally, research and writing in the non-Persian language have the highest factor load in the model for measuring environmental factors outside the university in the group of men and women. Structural standardized coefficients also showed environmental factors outside the university in the whole sample and the group of women, and in the group of men, individual elements with the highest factor load on research ethics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اخلاق پژوهشی, سرقت علمی, دانشجویان تحصیلات تکمیلی, آموزش عالی
نویسندگان مقاله
فرشته قائمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران
احمد کیخا |
دانشجوی دکتری اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکدة علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران،
فرزانه خالویی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علامه طباطبائی
میترا عزتی |
استادیار
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_708426_2a39a774a8f6c45d17af29b02d5d8b90.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات