این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۶۳-۱۸۱

عنوان فارسی بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحب‌نظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و به‌صورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخص‌های تدوین شده، 76 نفر را شامل می‌شود. ابزار جمع‌آوری اطلاعات این طرح، پرسش‌نامه‌ی تدوین‌شده توسط محقق بوده و اعتبار پرسش‌نامه در مولفه‌های فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم‌افزار SPSS و روش‌های آمار توصیفی و آزمون خی‌دو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفه‌های ارایه‌ی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیل‌دهنده‌ی آن است که عبارتند از: فرصت‌شناسی، ایده‌پردازی، امکان‌سنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحب‌نظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویت‌بندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجه‌گیری زیر می‌رسیم: فرصت‌شناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایده‌پردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکان‌سنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازآفرینی، دانشگاه، فرایند کارآفرینی، کسب‌وکار، موسسات آموزشی،

عنوان انگلیسی ینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران
چکیده انگلیسی مقاله لی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحب‌نظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و به‌صورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخص‌های تدوین شده، 76 نفر را شامل می‌شود. ابزار جمع‌آوری اطلاعات این طرح، پرسش‌نامه‌ی تدوین‌شده توسط محقق بوده و اعتبار پرسش‌نامه در مولفه‌های فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم‌افزار SPSS و روش‌های آمار توصیفی و آزمون خی‌دو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفه‌های ارایه‌ی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیل‌دهنده‌ی آن است که عبارتند از: فرصت‌شناسی، ایده‌پردازی، امکان‌سنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحب‌نظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویت‌بندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجه‌گیری زیر می‌رسیم: فرصت‌شناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایده‌پردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکان‌سنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازآفرینی,دانشگاه,فرایند کارآفرینی,کسب‌وکار,موسسات آموزشی

نویسندگان مقاله سیدهادی صادقی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران

محمود قنادان |
استادیار دانشکده روان‌شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_22880_982e7975d8414498d0bd87e7c252ecf3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات