این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۶۳-۱۸۱
عنوان فارسی
بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و بهصورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخصهای تدوین شده، 76 نفر را شامل میشود. ابزار جمعآوری اطلاعات این طرح، پرسشنامهی تدوینشده توسط محقق بوده و اعتبار پرسشنامه در مولفههای فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و روشهای آمار توصیفی و آزمون خیدو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفههای ارایهی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیلدهندهی آن است که عبارتند از: فرصتشناسی، ایدهپردازی، امکانسنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحبنظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویتبندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجهگیری زیر میرسیم: فرصتشناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایدهپردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکانسنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازآفرینی، دانشگاه، فرایند کارآفرینی، کسبوکار، موسسات آموزشی،
عنوان انگلیسی
ینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران
چکیده انگلیسی مقاله
لی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و بهصورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخصهای تدوین شده، 76 نفر را شامل میشود. ابزار جمعآوری اطلاعات این طرح، پرسشنامهی تدوینشده توسط محقق بوده و اعتبار پرسشنامه در مولفههای فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و روشهای آمار توصیفی و آزمون خیدو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفههای ارایهی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیلدهندهی آن است که عبارتند از: فرصتشناسی، ایدهپردازی، امکانسنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحبنظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویتبندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجهگیری زیر میرسیم: فرصتشناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایدهپردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکانسنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازآفرینی,دانشگاه,فرایند کارآفرینی,کسبوکار,موسسات آموزشی
نویسندگان مقاله
سیدهادی صادقی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
محمود قنادان |
استادیار دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22880_982e7975d8414498d0bd87e7c252ecf3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات