|
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۶۷-۸۶
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی میزان تأثیر جو سازمانی بر نوآوری
(مطالعه موردی: بانک ملت) |
|
چکیده فارسی مقاله |
جو سازمانی با ابعادی تعیینکننده در سازمان (مانند ساختار سازمانی، ارتباطات، پاداش، تعهد سازمانی، ریسکپذیری و کار گروهی) از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر نوآوری بهشمار میآید. هدف این پژوهش شناسایی تاثیر جو سازمانی بر نوآوری است. این پژوهش از نظر ماهیت و روش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد و از نظر هدف، کاربردی بوده و جامعهی آماری این پژوهش کلیهی کارکنان شاغل در صف و ستاد بانک ملت شهر تهران هستند که حجم نمونه 357 نفر محاسبه شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامهی استاندارد (جو سازمانی آراباسی و پرسشنامهی نوآوری هاگس) استفاده شد که روایی آن با تحلیل عاملی تاییدی، تایید شده است. برای تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره و برای تایید مدل از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. تحقیق نشان داد اگرچه از میان هفت متغیر جو سازمانی (با بررسی ضرایب معنیداری برای روابط مفروض شده) تنها تاثیر چهار متغیرِ تعهد سازمانی، ریسکپذیری، کار گروهی و ارتباطات سازمانی بر نوآوری تأیید شد؛ اما بین جو سازمانی و نوآوری رابطهی همبستگی مستقیم و مثبتی وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بانک ملت، جو سازمانی، نوآوری، |
|
عنوان انگلیسی |
یزان تأثیر جو سازمانی بر نوآوری
(مطالعه موردی: بانک ملت) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
ی با ابعادی تعیینکننده در سازمان (مانند ساختار سازمانی، ارتباطات، پاداش، تعهد سازمانی، ریسکپذیری و کار گروهی) از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر نوآوری بهشمار میآید. هدف این پژوهش شناسایی تاثیر جو سازمانی بر نوآوری است. این پژوهش از نظر ماهیت و روش، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد و از نظر هدف، کاربردی بوده و جامعهی آماری این پژوهش کلیهی کارکنان شاغل در صف و ستاد بانک ملت شهر تهران هستند که حجم نمونه 357 نفر محاسبه شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامهی استاندارد (جو سازمانی آراباسی و پرسشنامهی نوآوری هاگس) استفاده شد که روایی آن با تحلیل عاملی تاییدی، تایید شده است. برای تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره و برای تایید مدل از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. تحقیق نشان داد اگرچه از میان هفت متغیر جو سازمانی (با بررسی ضرایب معنیداری برای روابط مفروض شده) تنها تاثیر چهار متغیرِ تعهد سازمانی، ریسکپذیری، کار گروهی و ارتباطات سازمانی بر نوآوری تأیید شد؛ اما بین جو سازمانی و نوآوری رابطهی همبستگی مستقیم و مثبتی وجود دارد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
بانک ملت,جو سازمانی,نوآوری |
|
نویسندگان مقاله |
رضا محمدکاظمی | استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سعید جعفری مقدم | استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سارا سهیلی | کارشناسی ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jed.ut.ac.ir/article_28541_5213e4fbebda8f219bdaf9b09dadadcc.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|