|
خانواده و پژوهش، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۴۱-۵۶
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم |
|
چکیده فارسی مقاله |
رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم دکتر امینه احمدی1 چکیده در عصر حاضر، دانش آموزان برای رویارویی با تحولات شگفتانگیز هزاره سوم میلادی باید مهارتهای تفکر انتقادی و خلاق خود را به منظور تصمیمگیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند.هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه اول مدارس شهر تهران در هزاره سوماست. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونهگیری خوشهای 400 نفر بوده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه آموزش مجازی و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. دادههایپژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری موردتجزیهوتحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان دادهکه میان میزان بهرهگیری از فناوری اطلاعات وارتباطاتوخلاقیتو هر یک از مؤلفههایآن (سیالی،بسط،ابتکار،انعطافپذیری) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازی خلاقیت ومؤلفههای سیالی، بسط، ابتکار و انعطافپذیری را پیشبینی میکند و از لحاظ آماری معنادار است. کلید واژگان: آموزش مجازی، خلاقیت، هزاره سوم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تاریخ دریافت: 5/7/94 تاریخ پذیرش: 12/11/94 1. استادیار دانشگاه آزاداسلامی دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، واحد تهران جنوبahmadi_a30203@yahoo.com |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش مجازی، خلاقیت، هزاره سوم |
|
عنوان انگلیسی |
The Relationship between Virtual Education and Students’ Creativity in the Third Millennium |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The Relationship between Virtual Education and Students’ Creativity in the Third Millennium A. Ahmadi, Ph.D. The aim of the present study was to examine the relationship between virtual education and students’ creativity in the third millennium. The research method of this survey was correlational. The population of the study included the entire junior high school girls in Tehran in academic year 2014-2015. The sample size was determined through Krejcie and Morgan Table and 400 students were selected via cluster sampling method. In order to measure the degree of use of virtual education a researcher-made questionnaire was used. In addition, Abedi’s questionnaire (1993) was utilized for assessing creativity. The obtained data were analysed by Pearson’s correlation and multivariate regression. The results indicated that there was a significant, positive relationship between the extent of use of Information and Communications Technology, students’ creativity, and its components (fluency, elaboration, originality and flexibility). In fact, the use of virtual education can significantly predict students’ creativity and its components, i.e., fluency, elaboration, originality and flexibility. Key words: virtual education, creativity, third millennium |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
virtual education, creativity, third millennium |
|
نویسندگان مقاله |
امینه احمدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://qjfr.ir/browse.php?a_code=A-10-2-9&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|