|
نشریه پژوهشی تحلیلی دانشکده پرستاری الیگودرز (مندیش)، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۹-۴۴
|
|
|
عنوان فارسی |
مروری بر کاربرد، مزایا و معایب آموزش الکترونیک در علوم پزشکی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و هدف : گسترش روز افزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش الکترونیکی، بخصوص توسعه شبکه جهان گستر وب، افق جدیدی را پیش روی موسسات آموزشی نهاده است. به نظر می رسد استفاده از این امکانات برای آموزش، به تحقق برخی آزمون ها چون ملاک های کیفیت آموزش از جمله فراگیرمحوری، یادگیری مادام العمر، یادگیری فعال، تعامل در یادگیری و چند رسانه ای بودن، کمک می کند.این مطالعه با هدف مروری بر مزایاو معایب آموزش الکترونیک جهت بکارگیری موثرتر در آموزش پزشکی صورت گرفته است. مواد و روشها: مطالعه حاضر با روش مروری بر منابع کتابخانه ایی و سایتهای معتبر اینتر نتی انجام شده است. یافته ها: اهداف آموزش الکترونیکی در ایران شامل اهداف آموزشی ،فرهنگی ،اجتماعی،پژوهشی ،اقتصادی وعلمی می باشد.انعطاف پذیری این نوع آموزش برای افرادی که به دلیل تعهدات شغلی یا شخصی مثل کار آموزیها و دوره های آموزشی در بالین قادر به شرکت کردن در یک کلاس رسمی نیستند, محیط آموزشی مناسبی را فراهم می آورد. همچنین برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که در ساعات متغیر کار می کنند یا اشخاصی که به دلیل استراحت در منزل، شا نس حضور در دانشگاه را ندارند درحالیکه دیگران در همان زمان، در کلاسها شرکت می کنند، بسیار مفید است . نتیجه گیری: در برابر مزایای بسیار فراوان آموزش الکترونیکی ازجمله عدم ضرورت شرکت در کلاسها و امکان بهره برداری از اطلاعات در هر زمان از شبانه روز برای دانشجویان و کارکنان حرف پزشکی ،عدم امکان برقراری ار تباط چهره به چهره و نداشتن ار تباطات گروهی از معایب آن است که انتظار میرود با دور اندیشی و دید همه جانبه این موانع هم بیش از پیش مرتفع گردد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مزایا،معایب ،آموزش الکترونیک ،کاربرد،آموزش پزشکی |
|
عنوان انگلیسی |
Review of usage, advantages and disadvantages :electronic education in medical education |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background & Objectives: Increasingly accessibility to appropriate software and hard ware in electronic education specially development of world –wide web , has opened new horizon for educational institutions .It seems really necessary ,the usage of these possibilities for education to help development of educational quality via learner – based methods, continueous and active learning ,interaction in learning and multimedia dimension . Materials and Methods: This article is a review article has been done through searching in library references and valid web sites. Results: Learning purposes in Iran is compromised : educational ,cultural ,social ,researching ,economical and scientific objects. Due to flexibility of this type of education , it is more practical and effective for persons and students can’t be present in formal educational sessions due to different personal causes like participation in clinical course. one of the most important groups of these students with different and extended needs are medical students. in this educational way ,it is possible to control patients from remove distances. Conclusion: With regarding to many advantages that exist for this type of education like accessibility and no restrictions, it has got some drawbacks as well. The most significant disadvantages are ; no face to face relation and group communication . hope to solve this problems in the future trough different practical steps. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ndhj.lums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-5&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1955/article-1955-291379.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|