این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مجله بین المللی کودکان و نوجوانان
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۱-۳۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship between identity styles, self-efficacy and metacognition beliefs with educational success in female high-school students
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: Different personality aspects including identity styles, self-efficacy, and cognitive abilities can play a certain role in successful learning result in high educational success. We assessed the value of identity styles, self-efficacy and metacognition beliefs for predicting the level of educational success in female high-school students. Methods: In a cross-sectional study, 380 consecutive female high school students were selected using stratified multi-stage random sampling method. Results: There were significant associations of educational success rate with informative identity style (r= 0.219, p< 0.001) and with commitment (0.205, p< 0.001). Direct association was revealed between level of self-efficacy and students' education success (r= 0.274, p< 0.001). Regarding relation between different subscales of metacognition and success in education, only subscale of cognitive self-consciousness was directly associated with education success (r= 0.194, p< 0.001). Conclusion: High levels of informative identity style, commitment, self-efficacy, and cognitive self-consciousness can predict high educational success in students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد صالحی | javad salehi
psychology department
غلامحسین فومنی | gholamhossein foomani
فریده قمری | farideh ghamari
نشانی اینترنتی
http://ijca.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-7&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1929/article-1929-290724.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات