مجله مطالعات جامعه شناختی جوانان، جلد ۶، شماره ۲۱، صفحات ۱۱۹-۱۳۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های تدریس بر عملکرد تدریس اساتید در کلاس‌های درسی دانشجویان دانشگاه
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری کارگاه‌ مهارت­های تدریس بر عملکرد اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل می‌باشد که با روش شبه تجربی انجام گرفته است جامعه آماری این تحقیق کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سال تحصیلی 92-1391 بوده که حدود 120 نفر می‌باشند و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده 35 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که دارای روایی صوری بوده و پایانی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالای 90 صدم محاسبه گردید. بعد از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت­های تدریس نتایج زیر حاصل گردید. بررسی آماری نشان می­دهد تفاوت معنی­داری بین نمرات اساتید زن و مرد وجود ندارد. همچنین مشخص شد کارگاه آموزشی مهارت­های تدریس برحسب رشته تحصیلی تفاوت معنی­داری بین اساتید گروه علوم اجتماعی وعلوم پایه وجود ندارد و اساتید با هر مرتبه علمی (مربی، استادیار) به یک اندازه ازکارگاه آموزشی مهارت­های تدریس متأثر بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کارگاه، مهارت‌های تدریس، علوم اجتماعی، علوم پایه

عنوان انگلیسی A Survey of Teaching Skills Workshops Influencing Professors' Performance in University Students' Classrooms
چکیده انگلیسی مقاله The present study aims to consider teaching skills workshops influencing Professors' performance of Babol Branch. Population of this study involved 120 faculty staff of Babol Branch in 2012-2013. The sample of this study was 35 persons who were chosen by random sampling. A researcher-made questionnaire was used as research tool. Based on Cronbach's alpha, the reliability of the study was more than 90%. The findings show that there is no meaningful difference between male and female professors' scores and there is no meaningful relationship between professors of Social Sciences and Basic Sciences in terms of their majors too. Professors in all scientific ratings have been affected by teaching skills workshops equally.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Workshop, Teaching skills, Social sciences, Basic sciences.

نویسندگان مقاله علی اصغر شجاعی | aliasghar shojaee
khorasgan
خوراسگان

احمد علی فروغی | ahmadali foroghi
khorasgan
خوراسگان

نرگس سعیدیان | narges saeeidan
khorasgan
خوراسگان


نشانی اینترنتی http://ssyj.baboliau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-85&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1859/article-1859-288241.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات