|
مجله علمی پژوهشی یافته های نو در روانشناسی، جلد ۲، شماره ۳۰، صفحات ۶۵-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه یادگیری سازمانی و خوداثربخشی خلاق با نوآوری سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی گری خلاقیت سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی الگوهای ساختاری رابطه بین یادگیری سازمانی و خوداثربخشی خلاق با خلاقیت سازمانی و نوآوری سازمان به مرحله اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش، کلّیه کارکنان شرکت داروسازی آریوژن کرج بودند که از میان آنها 240 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های یادگیری سازمانی (لوپز و همکاران، 2004)، خوداثربخشی خلاق (ترینی و فارمر، 2002)، خلاقیت سازمانی (زو و جرج، 2001) و نیز نوآوری سازمانی (وانگ و احمد، 2004) می باشند. داده ها از طریق الگوسازی معادله ساختاری مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این پژوهش نشان داد که یادگیری سازمانی و خوداثربخشی خلاق بر خلاقیت سازمانی اثر مستقیم و مثبتی دارند و خلاقیت سازمانی سبب افزایش نوآوری سازمانی می گردد. نتایج بدست آمده در مجموع حاکی از آن است که یادگیری سازمانی و خود اثربخشی خلاق با میانجی گری خلاقیت سازمانی سبب افزایش نوآوری سازمانی می گردد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing and testing a model of some antecedent and outcomes of organizational learning considering organizational creativity in employees of National Iranian Drilling Company |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This correlation-based study was to study the model of relationships between organizational creativity, Creative self-efficacy, organizational learning and organizational innovation. The statistical population included the male employees of Aryo Gen, out of which a sample of 240 employees was selected using random sampling. Assessment instruments were as follows: organizational creativity Questionnaire, Creative self-efficacy, organizational learning and organizational innovation inventory. Data were analyzed using Pearson Correlation coefficient, structure equation modeling (SEM) and mediation analysis. Findings revealed that, Results showed that firstly, organizational learning and Creative self-efficacy increases organizational creativity, then organizational creativity increases organizational innovation. Results revealed that organizational learning and Creative self-efficacy with the mediating role of organizational creativity resulted in increase of organizational innovation. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رضا سخراوی | reza sakhravi university of shahid chamran ahwaz دانشگاه شهیدچمران اهواز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
مطهره خدری | motahareh khedri azad-ahwaz دانشگاه ازاد علوم تحقیقات اهواز
مصطفی بهارلو | mostafa baharlo university of shahid chamran ahwaz دانشگاه شهیدچمران اهواز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://psychology.iauahvaz.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-73-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1846/article-1846-287561.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|