این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 شهریور 1404
Health Education and Health Promotion
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۰۰۱-۱۰۰۷
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Development of Virtual Reality Head-Mounted Display: Teaching Infection Prevention and Control to Millennial Nursing Students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Teaching infection control to millennial nursing students poses a challenge. This study aimed to develop a virtual reality head-mounted display to teaching millennial nursing students about infection prevention and control related to Catheter-associated Urinary Tract Infection. Methods: The study design was Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation (ADDIE) model. An evaluation was conducted using User Experience Questionnaire (UEQ) among 115 nursing students at Karsa Husada Garut High School of Health, West Java Province, Indonesia were selected using purposive sampling. The data obtained were analyzed with UEQ Data Analysis Tool version 10. Findings: excellent ratings for attractiveness, clarity, efficiency, accuracy, stimulation, and novelty, with mean values of 2.26 (95% CI: 2.162- 2.362), 2.30 (95% CI: 2.167-2.425), 1.89 (95% CI: 1.646-2.139), 1.88 (95% CI: 1.536-2.225), 1.72 (95% CI: 1.304-2.127), and 1.61 (95% CI: 1.225-1.990), respectively. Conclusions: virtual reality head-mounted display Infection prevention and control application was found to be excellent in terms of attractiveness, clarity, efficiency, accuracy, stimulation, and novelty, making it suitable for millennial nursing students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Teaching,Virtual Reality,Nursing Students,Infection Prevention
نویسندگان مقاله
| A. Nugraha
نشانی اینترنتی
http://hehp.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-74357-2&slc_lang=en&sid=5
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات