فصلنامه تخصصی اخلاق، جلد ۲، شماره ۱۹، صفحات ۱۴۱-۱۵۹

عنوان فارسی واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)
چکیده فارسی مقاله نظریه‌های تربیتی به دیدگاه‌هایی پیرامون تعلیم و تربیت گفته می‌شود که بر اساس آنها فرایند یاددهی و یادگیری صورت می‌گیرد. نظریه‌های تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند. در این میان کارکرد راهنمایی و اثرگزاری آنها به فرایند یاددهی و یادگیری اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا مبنای تصمیم گیری‌ها، برنامه ریزی‌ها و نیز عمل در کلاس درس می باشند و اصول، اهداف، روش‌های تدریس، انتخاب محتوا و روش‌های ارزشیابی بر اساس آنها شکل پیدا می‌کنند. در این پژوهش دیدگاه نظریه تربیتی اسلام پیرامون هر کدام از عناصر فوق مورد بررسی قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اسلام، برنامهٔ ‌درسی، یاددهی و یادگیری.

عنوان انگلیسی Investigating the Effects of Islamic Theory of Education on the Elements Included in a Curriculum (Goal, Content, Teaching Method, and Assessment)
چکیده انگلیسی مقاله Theories of Education are the viewpoints concerning education based on which the process of teaching and learning occurs. These theories entail various functions among which the function of guidance and influencing the process of teaching and learning is of special importance, since it is the base of decision making, programing and the activities of the class and the principles, goals, teaching methods, content selection and assessment methods are all formed based on it. In this study the Islamic theory of education and its view regarding the above mentioned elements will be investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Islam, Curriculum, Teaching and Learning

نویسندگان مقاله مصطفی حاتمی | mostafa hatami
استان اصفهان- شهرستان شهرضا- شهرک اسلام آباد- خیابان شهید باهنر- کوچه شهید آیت- پلاک 4- کد پستی 15637-86189


نشانی اینترنتی http://faslname-akhlagh.ir/browse.php?a_code=A-10-287-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1826/article-1826-286523.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کاربردی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات