این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 17 آبان 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۱۲۶-۱۴۹
عنوان فارسی
تحلیل محتوای طرح های برگزیده و نوآورانه اولین همایش نوآوری های آموزشی
چکیده فارسی مقاله
هر دهه برای مفهوم و معنای آموزش، مسئولیتها و مطالبات جدید، چالشهای جدید، دعوتی تازه برای نوآوری دارد. دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی در زمینه های گوناگون، باید به نوآوری ها آموزشی اهتمامورزید. تحلیل محتوای 50 طرح برگزیده در اولین همایش ملی نوآورهای آموزشی حاکی از آن است که در بافت کنونی نظام آموزشی 90 % نوآوران آموزش و پرورش را معلمان و دبیران تشکیل میدهند. 88 % نوآوریها در برنامه درسی و 12 % آن در سایر ابعاد برنامهآموزشی است. نوآوریها در برنامه درسی فقط در روش تدریس مشاهده شده است و در ابعاد دیگر برنامه درسی چون محتوای آموزشی و شیوه ارزشیابی نوآوری از طرف معلمان مشاهده نشده است. بیشترین نوآوری در روش تدریس با 13 فراوانی مربوط به تلفیق هنردر برنامه درسی و کمترین آن در روش ایفای نقش، پیش سازمان دهنده ها، یادسپاری و آموزش برنامه ای با 2 فراوانی بوده است. پژوهش نشان میدهد معلمان مهمترین رکن تحقق نوآوری و شکوفایی آموزش و پررورش محسوب میشوند و شایسته است از نیروی بالقوه این استعدادها در ابعاد گوناگون حوزه برنامه درسی استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی الگو، آموزش زمینه- محور، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش شیمی، اعتباربخشی،
عنوان انگلیسی
Content analysis of the selected and innovative plans presented at the 1st Iranian conference on educational innovations
چکیده انگلیسی مقاله
Every decade is accompanied with new descriptions of the concept of education، responsibilities، new demands and new challenges and a new call for innovation. For the qualitative and quantitative promotion ofeducational activities in various fields، educational officials are required to pay due attention to educational innovations. The present research represents a descriptive study aimed at recognizing fertile grounds foreducational innovations. Analysis of the content of 50 selected plans in the academic year، 2009-10، showed that teachers accounted for 90 percent of educational innovations of which 88 percent pertained to curriculum and 12 percent to other areas of education. Innovations in curriculum were limited to teaching method and they have not beenobserved in other aspects of curriculum such as educational content and assessment methods applied to innovations by teachers. The most frequent innovation in teaching method (with a frequency of 13) was related to integration of arts into curriculum and the less frequent innovation (frequency = 2) pertained to the method used for playing a role، advance organizers، memorization، and curricular teaching. The present research proved that teachers constitute the most important pillar of innovation and prosperity of education and their potentials should be used in developing various aspects of curriculum.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهناز هاشمی |
هیئت علمی مؤسسه پژوهشی و برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی و استاد ار دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکز، گروه ارتباطات، تهران، ا ران.
اعظم ملایی نژاد |
کارشناس مسئول پژوهش و آموزش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دانشجوی دکترای دانشگاه usm مالزی.
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_135592_dafb05f8f493794ab7b6f92a4803727c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات