این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 17 آبان 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۸۳-۱۰۸
عنوان فارسی
ارائه الگوی کیفیتبخشی تبدیل مدرسه فنیوحرفهای به مدرسه کارآفرین
چکیده فارسی مقاله
ایجاد تواناییهای آفرینندگی در میان دانشآموزان، یکی از عالیترین اهداف آموزشوپرورش در تمام سطوح تحصیلی است. بنابراین، کارآفرینشدن مدارس میتواند زمینه را برای توسعه جامعه فراهم آورد. هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی کیفیتبخشی و تبدیل مدارس فنیوحرفهای به مدارس کارآفرین است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، جزء پژوهشهای توسعهای، ازنظر نحوه به دست آوردن دادهها، کیفی و از نوع نظریه، دادهبنیاد است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 نفر از خبرگان حوزه کارآفرینی، متخصصان تعلیموتربیت، ازجمله استادان دانشگاه، هنرآموزان و مدیران مجرب، مسئولان اداره کل و همچنین دانشآموزان نخبه هنرستانی آموزشوپرورش استان مازندران است که با روش نمونهگیری هدفمند و بهکارگیری معیار اشباع نظری انجام شد. همچنین، تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از کُدگذاری اولیه و ثانویه توسط اطلس تی 7 انجام گرفت که درنهایت به شناسایی 10 مقوله به همراه 101 کد منجر شد. دادهها با استفاده از راهبرد تحلیل مضمون بررسی شد. شبکه مضامین با 598 کد باز، 22 مضمون پایه، 10 مضمون سازماندهنده و 4 مضمون فراگیر (ابعاد درونسازمانی و برونسازمانی مدرسه کارآفرین، بسترسازی مدرسه کارآفرین و پیامدهای مدرسه کارآفرین) ترسیم گردید. با توجه به نقش حساس و مهم نهاد آموزشوپرورش در جامعه لازم است، مدارس کارآفرین ازنظر فرهنگی پایهریزی شود و مدیران آموزشوپرورش در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدرسه فنیوحرفهای، مدرسه کارآفرین، کیفیتبخشی، نظریه دادهبنیاد،
عنوان انگلیسی
Presenting the Quality Pattern for Converting Vocational & Educational School to Entrepreneurial School
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract:The ultimate goal of education is creativity in students in all levels of education.So entrepreneurial school can provide development in society.The aim of this study is to provide a framework for quality in Voctional & educational school for converting to Entrepreneurial Schools .This is a development research .It's also qualitative research based on grounded theory studies.14 theoreticicians in the fields of Entrepreneur and university professors and teachers and managers in vocational schools and The head in educational office and students participated in this grounded –theory based qualitative research.They were selected based on the purposive method.In this study,using Corbin and Strauss grounded theory methods in open coding by using Attlas 7,10 categories and 101 concepts were extracted.It had 598 open coding and 22axial coding stage and 4 categories in the selective coding stage. The choice of the theoretical model derived from the research findings was introduced.It was drawn based on 4 categories (Intra-organizational dimensions ,External organizational dimensions Entrepreneurial Schools , School bedding,The consequences of entrepreneurial school).It is suggested to pay attention to the cultural foundations of entrepreneurial schools and Education officials should take the necessary task.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدرسة فنیوحرفهای, مدرسة کارآفرین, کیفیتبخشی, نظریة دادهبنیاد
نویسندگان مقاله
سیده خدیجه هاشمی |
دانشجوی دکترا گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
عصمت مسعودی ندوشن |
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، تهران، ایران
زینب گلزاری |
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_128602_08f8e0d31418b821dfbf232780030159.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات