این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۱۱۹-۱۳۲
عنوان فارسی
رابطه بین مدیریت سود و نقدشوندگی بازار
چکیده فارسی مقاله
در دنیای امروز حسابداری نقش مهمی در پیشبرد روند سودآوری شرکتها و سازمانها ایفا می کند با توجه به اهمیت روزافزون نقدشوندگی، شناخت در مورد عوامل موثر بر آن میتواند در بهبود آن یاری بخش باشد.تحقیق حاضر برای گردآوری شواهدی در ارتباط با نقش مدیریت سود در نقد شوندگی سهام شرکت، صورت پذیرفته است.مدیریت سود حالت خاصی از دستکاری سود است به این صورت که مدیران از طریق بکارگیری اختیارات خود منطبق با استانداردها و قوانین و یا از طریق ساختار معاملات، به شیوهای که ارزش شرکت کاهش نیابد، سود را دستکاری کنند.جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی مورد مطالعه بین سالهای 91 الی 95 بوده که با استفاده از روش حذفی سیستماتیک نمونه ایی متشکل از 189 شرکت در نظر گرفته شده است .در این تحقیق از مدل M برای اندازه گیری مدیریت سود استفاده شده است. در این پزوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Eview استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین مدیریت سود و نقدشوندگی بازار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه بررسی فرضیه پژوهش بیانگر تاثیر معنی دار مدیریت سودبرنقدشوندگی بازارمیباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت سود، نقدشوندگی بازار، قیمت پیشنهادی،
عنوان انگلیسی
The Relationship Between Profit Management and Market Liquidity
چکیده انگلیسی مقاله
In today's world, accounting plays an important role in advancing the profitability of companies and organizations. Given the growing importance of liquidity, knowing the factors that affect it can help improve it. The present study was conducted to gather evidence regarding the role of earnings management in the liquidity of a company's stock. Profit management is a special form of profit manipulation in which managers manipulate profits in a way that does not reduce the value of the company by exercising their authority in accordance with standards and rules or through the structure of transactions. The statistical population of the present study is all companies listed on the Tehran Stock Exchange in the period under study between the years 91 to 95. Using a systematic elimination method, a sample of 189 companies is considered. In this research, model M Used to measure earnings management. In this study, Eview software was used to analyze the data. The results show that there is a positive and significant relationship between earnings management and market liquidity. The results of the research hypothesis indicate a significant effect of earnings management on market liquidity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت سود, نقدشوندگی بازار, قیمت پیشنهادی
نویسندگان مقاله
علی محمدی |
استادیار گروه حسابداری، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
مژگان ابراهیم زاده خراسانی |
دانشجوی دکترای تخصصی حسابداری، گروه حسابداری، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iaaaar.com/article_131574_4fe929e3420f9ff7110fea0f2e763401.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات