پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۷۵-۸۹

عنوان فارسی ارتباط علی کیفیت خدمات و ارزش با وفاداری تماشاگران فوتبال شهرتبریز
چکیده فارسی مقاله هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات و ادراک ارزش با وفاداری در تماشاگران لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی) بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه مورد مطالعه تمامی تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. با توجه به مشخص نبودن تعداد هواداران تیم تراکتورسازی، از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود، 384 نفر در نظر گرفته شد و در تحقیق حاضر بررسی شد. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها و اندازه‌گیری متغیرهای مدل از پرسشنامه استفاده شد. پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز با استفاده از روایی همگرا (تأیید بارهای عاملی و مقدار AVE) و روایی تشخیصی تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 20 و lisrel 8.8 استفاده شد. نتایج نشان داد کیفیت خدمات مرکزی با درک ارزش (37/0 12β="> & 89/4 t=) و درک ارزش با وفاداری (45/0 12β="> & 99/5t=) رابطه مثبت و معنا‌داری دارد، یعنی کیفیت خدمات مرکزی از طریق درک ارزش بر وفاداری مصرف‌کنندگان ورزشی تأثیر مثبت و معنا‌داری می‌گذارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله درک ارزش، کیفیت خدمات مرکزی، وفاداری مصرف‌کنندگان،

عنوان انگلیسی Causal Relationship of Service Quality and Value with Loyalty in Football Spectators of Tabriz City
چکیده انگلیسی مقاله  The aim of this study was to investigate the relationship of service quality and perceived value with loyalty in spectators of football premier league (a case study of the spectators of Cultural Sport Tractorsazi Club). This study was applied in terms of objectives and in terms of data collection, descriptive correlation. The population of this study consisted of all spectators of Tabriz Tractorsizi in 2017. As the number of spectators of Tractorsazi team was not specific, Cochran formula for unlimited population was used to determine the population (N=384). In order to collect data and measure the variables of the model, a questionnaire was used. Its reliability was confirmed by Cronbach alpha coefficient and its CR and validity were confirmed by convergent validity (confirmation of factor load and AVE value) and diagnostic validity. Descriptive statistics and confirmatory factor analysis were used to analyze the data. Structural equation modeling technique with SPSS version 20 and Lisrel 8.8 were used to provide the model. The results of the study showed a positive and significant relationship between central service quality and perceived value ( 12β="> 0.37 and t=4.89) and also between perceived value and loyalty ( 12β="> 0.45 and t=5.99). That is to say central service quality had a positive and significant effect on sport consumers’ loyalty through perceived value. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله درک ارزش, کیفیت خدمات مرکزی, وفاداری مصرف‌کنندگان

نویسندگان مقاله وحید سرتیبی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی گروه تربیت بدنی، واحد علوم وتحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

علی محمد صفانیا |
استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم وتحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

زهرا نوبخت رمضانی |
استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران


نشانی اینترنتی https://www.sportrc.ir/article_132396_7750b55a67d7ac30c738c9ece6061297.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات