این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۷۱-۸۷

عنوان فارسی ارائه الگوی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات کالاهای ورزشی است. این پژوهش از حیث نوع پژوهش، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این پژوهش برای شناسایی عوامل و تبیین الگوی مربوطه، از روش کیفی- کمی استفاده شد، به‌طوری‌که در روش کیفی از مصاحبه عمقی و در روش کمی از ابزار پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد و جامعه آماری تحقیق شامل نخبگان اقتصاد ورزشی بود. نمونه آماری پژوهش به‌دلیل نامعلوم بودن حجم جامعه، 384 نفر به‌صورت تصادفی و هدفمند انتخاب شدند. روایی صوری به تأیید 16 نفر از استادان مدیریت ورزشی رسید. مقدار پایایی ترکیبی، روایی واگرا و همگرا پرسشنامه مطلوب برآورد شد. تحلیل نتایج به روش معادلات ساختاری با نرم‌افزار پی‌ال‌اس انجام گرفت. نتایج نشان داد مقدار ضریب تعیین برای سازه توسعه صادرات کالاهای ورزشی 542/0 است که مناسب بودن برازش مدل ساختاری را تأیید می‌کند. همچنین عوامل درونی با ضریب اثر 576/0 و عوامل بیرونی با ضریب اثر 193/0 روی توسعه صادرات کالاهای ورزشی تأثیر می‌گذارد. به‌طور کلی و با توجه به یافته‌های پژوهش، توسعه و تکامل صنعت صادرات کالاهای ورزشی کشور، نتیجه مدیریت صحیح عوامل داخلی، بازار صادراتی و تنظیم روابط و سیاست‌های تجاری با سایر کشورهاست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تجارت، توسعه اقتصادی، توسعه صادرات، کالاهای ورزشی،

عنوان انگلیسی Providing the model of influencing factors in the export expansion of sporting goods
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to present a model of effective factors in the export expansion of sporting goods. This research falls into the category of applied research and is a descriptive-scrolling survey in terms of collecting data. In this study, a qualitative-quantitative approach has been used to identify and establish the relevant model; so that in qualitative method, the depth of interview and in quantitative method, the researcher-made questionnaire were used. The statistical population of the study included the sports-economic elite. Because of the unknown volume of the community, 384 people were selected randomly and purposefully in the statistical sample of research. The formal validity was approved by sixteen sports management professors. The combined reliability value, divergent and convergent validity of the questionnaire were optimally estimated. The analysis of the results was done using structural equations with PLC software. The results showed that the determination coefficient for the structure of the development of sporting goods export is 0.542, which confirms the model fit. Also, internal factors with a coefficient of 0.576 and exogenous factors with a coefficient of 0.193 affect the export expansion of sporting goods. In general, according to the research findings, the development and evolution of the export industry of sporting goods in the country is the result of proper management of the internal factors, the export market and the regulation of trade relations with other countries.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تجارت, توسعة اقتصادی, توسعة صادرات, کالاهای ورزشی

نویسندگان مقاله عبدالحسین ابراهیمی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران

امین خطیبی |
استادیار مدیریت ورزشی دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران

عبدالرحمن مهدی پور |
دانشیار مدیریت ورزشی دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران

سیدحسین مرعشیان |
استادیار مدیریت ورزشی دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران


نشانی اینترنتی https://www.sportrc.ir/article_147497_3ff174576a6d974b03817dc13f92ae81.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات