این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های روابط بین الملل، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۲۹۷-۳۱۰

عنوان فارسی بررسی راهکارهای مواجهه با جهانی شدن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله این تحقیق با هدف بررسی راهکارهای مواجهه با جهانی شدن در سند تحول بنیادین به روش کیفی – اکتشافی انجام گرفت. نمونه تحقیق نظریه های جهانی شدن و چالش‌های آموزش و پرورش بود. تحلیل داده ها به روش (کدگذاری باز، محوری و انتخابی) بود. نتایج نشان داد با توجه به مولفه های جهانی شدن (ظهور اقتصاد دانش محور، تبادل فناوری، مشارکت اجتماعی، یکسان سازی فرهنگی، تغییر پذیری زیر ساخت ها)، چالش های (مشکل ساختاری، مشکل تدوین اهداف و برنامه ها، مشکل اجرایی) می باشند. پس نتیجه نشان می دهد با توجه به گذر بازده زمانی زیادی از جهانی شدن هنوز آموزش و پرورش نتوانسته به طور شایسته با جهانی شدن همگام شود واز مزایای جهانی شدن در مسیر پیشبرد اهداف کلان آموزشی بهره مند گردد. پس نتیجه نشان می دهد با توجه به گذر بازده زمانی زیادی از جهانی شدن هنوز آموزش و پرورش نتوانسته به طور شایسته با جهانی شدن همگام شود واز مزایای جهانی شدن در مسیر پیشبرد اهداف کلان آموزشی بهره مند گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جهانی شدن، توسعه انسانی، توسعه ملی، آموزش انسانی،

عنوان انگلیسی Investigating solutions to face globalization in the fundamental transformation of education in the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله This research was conducted with the aim of investigating the solutions to face globalization in the document of fundamental transformation using a qualitative-exploratory method. The research sample was globalization theories and challenges of education. Data analysis was done by (open, central and selective coding). The results showed that according to the components of globalization (emergence of knowledge-based economy, technology exchange, social participation, cultural assimilation, changeability of infrastructures), challenges (structural problem, problem of developing goals and plans, implementation problem) to be Therefore, the result shows that due to the passage of a lot of time since globalization, education has not been able to keep pace with globalization properly and benefit from the benefits of globalization in the direction of advancing educational goals. Therefore, the result shows that due to the passage of a lot of time since globalization, education has not been able to keep pace with globalization properly and benefit from the benefits of globalization in the direction of advancing educational goals.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جهانی شدن, توسعه انسانی, توسعه ملی, آموزش انسانی

نویسندگان مقاله ابراهیم شیخ بهائی |
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.

جهانبخش رحمانی |
استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.

زهره سعادتمند |
دانشیار، گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.


نشانی اینترنتی https://www.iisajournals.ir/article_163721_72df515faa1dacb7076e283d84ac16c3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات