|
مطالعات مدیریت شهری، جلد ۱۵، شماره ۵۴، صفحات ۱۱۳-۱۲۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تدوین مدل هوشمندسازی سازمانی با استفاده از تحلیل داده بنیاد (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر تهران) |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و هدف پژوهش: این مطالعه که جهت ارائه مدل هوشمندسازی سازمانی در راستای سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه در بانک ملت انجام شد، از منظر فلسفه پژوهش، تفسیری بوده و رویکرد آن، استقرایی میباشد و از منظر هدف، از نوع مطالعات کاربردی است که به روش آمیخته(کیفی وکمی) صورت میگیرد روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی بوده وجامعه آماری در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و حوزه بانکداری هوشمند در بانک ملت بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و اصل اشباع 13 مصاحبه شونده انتخاب شدند. در بخش کمی نیز از نظرات 335 نفر از کارکنان بانک ملت استان تهران بهره گرفته شد. جهت جمع آوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی محتوایی آن توسط اساتید مدیریت دانشگاه و روایی پایایی آن باآزمون آلفای کرونباخ تایید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از آزمونهای آماری و مدل اندازه گیری استفاده شد. نرم افزارهای مورد استفاده در آمار توصیفی و استنباطی SPSS و SmartPLS بودند یافتهها: یافتهها نشان دادند هوشمندسازی سازمانی شامل چهار مولفه اصلاحات استراتژیک، توانمندی علمی، خدمت رسانی هوشمند و تحولات دیجیتالی میباشد. همچنین در اولویت بندی مولفه ها، تحولات دیجیتال در رتبه اول قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج نشان دادندموفقیت بانک ملت با هوشمندسازی و همچنین تحولات دیجیتال ارتباط مستقیم دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوشمندسازی، تحول دیجیتال، بانک ملت، |
|
عنوان انگلیسی |
Development of Organizational Intelligence Model Using Foundation Data Analysis (Study Case: Bank Mellat Branches in Tehran) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction and purpose: This study, which was conducted to present the organizational intelligence model in line with the general policies of the 6th Development Plan in Bank Mellat, from the perspective of the research philosophy, is interpretive and its approach is inductive, and from the perspective of the purpose, it is of the type of applied studies. which is done in a mixed method (qualitative and quantitative). Method: the descriptive-survey research method is practical in terms of purpose, and the statistical community in the qualitative department were university experts and smart banking experts in Bank Mellat, who were selected using the purposeful sampling method and the principle of saturation. 13 interviewees were selected. In the quantitative part, the opinions of 335 employees of Mellat Bank of Tehran province were used. Semi-structured interviews and researcher-made questionnaires were used to collect data. Its content validity was confirmed by university management professors and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha test. For data analysis, interview technique and thematic analysis method were used in the qualitative part, and statistical tests and measurement model were used in the quantitative part. The software used in descriptive and inferential statistics were SPSS and SmartPLS Findings: The findings showed that organizational intelligence includes four components of strategic reforms, scientific capability, intelligent service delivery and digital transformations. Also, in the prioritization of components, digital transformations were ranked first. Conclusion: The results showed that Bank Mellat's success is directly related to smartness as well as digital developments. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
هوشمندسازی, تحول دیجیتال, بانک ملت |
|
نویسندگان مقاله |
سیدعلی میرعسگری | دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. mirasgari@gmail.com
صدیقه طوطیان اصفهانی | دانشیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. tootian_ir@yahoo.com (نویسنده مسیول)
غلامرضا معمارزاده طهران | دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران، ایران (نویسنده مسئول)
غلام رضا هاشم زاده خوراسگانی | دانشیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. hashemzadeh_gh@yahoo.com
|
|
نشانی اینترنتی |
https://ums.srbiau.ac.ir/article_22646_8369d79962e0c5e75cc63702325c5577.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|