این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
مدیریت بازاریابی
، جلد ۱۸، شماره ۶۰، صفحات ۷۵-۹۱
عنوان فارسی
ارائه مدل توسعه برند در گردشگری اماکن طبیعی
چکیده فارسی مقاله
اگرچه میتوان بسیاری از جنبههای تئوری برند را برای مقاصد گردشگری و مکانهای مختلف به کار برد ولی فرآیند برندسازی مقاصد گردشگری بسیار پیچیدهتر از برندسازی برای محصولات و کالاها است. به همین دلیل شناسایی عواملی که منجر به برندسازی اماکن گردشگری میشوند، لازم و حائز اهمیت است. در این مقاله سعی شده با استفاده از رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون به ارائه مدل توسعه برند در صنعت گردشگری بپردازیم. برای ارائه مدل، ابتدا ادبیات تحقیق مطالعه شده و سپس با 10 تن از خبرگان صنعت گردشگری مصاحبه شده است. دادههای حاصله از مصاحبهها کدگذاری شده، مقولهها تعریف شده و در نهایت 7 تم اصلی به دست آمدند که شامل دلبستگی به مکان، آگاهی از برند مقصد گردشگری، عوامل کالبدی، شرایط زمینهای، ارزش مکان، ارتباطات و اطلاعرسانی، تأسیسات و خدمات است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه برند، صنعت گردشگری، بازاریابی مکان، مکانهای طبیعی،
عنوان انگلیسی
Presenting a Brand Development Model in Tourism of Natural Places
چکیده انگلیسی مقاله
Although many aspects of brand theory can be applied to tourism destinations and different places, the branding process of tourism destinations is much more complicated than branding for products and goods. For this reason, it is necessary and important to identify the factors that lead to the branding of tourist places. In this article, we have tried to present a brand development model in the tourism industry using a qualitative approach and thematic analysis method. To present the model, first the research literature was studied and then 10 tourism industry experts were interviewed. The data obtained from the interviews were coded, the categories were defined and finally 7 main themes were obtained, which include attachment to the place, awareness of the tourism destination brand, physical factors, background conditions, place value, communication and information. Facilities and services.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
توسعه برند, صنعت گردشگری, بازاریابی مکان, مکانهای طبیعی
نویسندگان مقاله
یاسمین گل افشان یوسفی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
اعظم رحیمی نیک |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سینا نعمت زاده |
استادیار، گروه مدیریت توسعه منابع انسانی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
ماندان مومنی |
استادیار، گروه مدیریت توسعه منابع انسانی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomm.srbiau.ac.ir/article_22598_9de91fecef106209e21ed18546c78412.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات